Dessidessan

Livet med hjärntumör

Packningsbekymmer

Kategori: Allmänt



Jösses amalia, har diskuterat massor med Mikael (♥ min älskade finaste Mikael ♥ utan honom vore jag inte mkt), vettefan vad jag har packat så fel för att ha så lite plats kvar.. Suck. men det positiva är ju att jag kommer ha min ryggsäck, som nu e fullsmockad med mat inför resan, helt tom på hemvägen.. Så då kan jag ju packa i i den om det är så..
Kunde inte alls bestämma mig vilka skor jag skulle ha -gympadojor eller vinterstövlar så har tryckt ned vinterstövlarna i ytterfacket - rullat ihop dem typ - och åker i gympadojorna... :P

Jag hade ju bestämt mig för att ha med datorn då det kan va förbannat skönt att se lite avsnitt på vägen dit och hem.. Dessutom med tanke på att jag tog 600 bilder på en vecka i Berlin så tror jag inte mitt minneskort till kameran räcker till för två veckor - och då kan det vara skönt att lägga över bilder. Dessutom om man på något vis kan få internet på datorn så kan jag få kolla efter jobb där nere, kolla mailen så jag kan få reda på tenta-resultatet osv.. Så vill hemskt gärna ha med den, men samtidigt kanske man inte alls får tid att använda den och då var det onödigt att släpa på den... Suck, snacka om beslutsångest... :/
När jag släpar med den så blir det ju väldigt mkt utanför stora resväskan som ska med - ryggsäck, kudde och dataväska.. drygt o släpa på.. fan......! Beslutsångest till tusen..


Melodifestivalen:
Hallå, hur sjutton kunde den där låten vinna i melodifestivalen, allvarligt?? Ny jävla ballad, som typ Islands förra året, den kommer ju inte komma någonstans...  Känns lite inspirerat av den där läraren som satt och sjöng med sin gitarr för något år sedan.. Inte för att de var någon jättehit som var med i år och så länge inte Andreas Johnson - som jag fullkomligt hatar - Ola - som ser ut som stryk - eller Pernilla - som ju är så typisk skitschlager-låt och gammal avdankad profil - representerar oss så ska jag inte klaga :P
Har ju inte ens följt delfinalerna - men jag ser ju alltid bara finalen så det var väl inget nytt..

Önskar jag hade fått höra JJs mammas kommentar just nu.. :P


Börjar nog få lite resfeber, kan inte sitta still och tror verkligen att jag glömt något.. va sjutton är det här? Två veckor med min klass i Berlin och ett projekt. Skeptiskt inställd - då kan jag bara bli positivt överraskad :)

Vi ses om två veckor om jag inte får möjlighet att skriva innan dess..
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: