Dessidessan

Livet med hjärntumör

Nu skall här brännas fett

Kategori: Allmänt


Imorse ringde jag och krånglade med vårdcentralen, vill ta bort min idiotleverfläck på insidan av låret som skaver o har sig men se de gick inte för sig för tjurkärringen. När hon slutligen ringde upp för tredje gången mitt under min översättningslektion (min första som för övrigt gick bra förutom att Evald pratade bort halva lektionen om oviktiga saker) fick jag en tid till nästa vecka.. suck...

Gick o åt med mina två loverboys på Tufvan. Självklart -pastasallad med kyckling i med mango/curry-dressing - underbart!!
Dock var jag väl förbannat känslig och blev fruktansvärt ledsen för något som en av dem lite okänsligt klämde ur sig.. Haha, jag vet inte vad de e med mig, i vanliga fall hade jag väl bara blivit lite tjurig men idag blev jag riktigt ledsen. Blev tvungen att gå därifrån för att annars hade jag inte kunnat hålla tillbaka tårarna som brände bakom ögonlocken.. Blödig unge, de är vad jag är.. Fjant!!! :P Men de sitter faktiskt ännu i skrivande stund kvar...

Nåja, fonetiken känns som om den påminner lite om upplägget för språkhistoria, anteckna som sjutton och läsa igenom sidorna i boken så klarar man provet galant.. Hoppas på att de inte blir alltför svårt..

Kom hem. Ringde runt till massa jobb. Inte napp någonstans.. Drygt...
Gjorde uppsats-uppgiften och diskuterade med Anton om nästa helg, tycks bli en helg med Älmhultarna, myyys! :)

Så nu har jag varit iväg och tränat. Skulle gå på Step och jag hade längtat efter Step jättemkt. Men det var inställt och jag som var så träningstaggad var inte villig att gå hem utan hoppade in på aerobics.. Haha blev totalägd, hängde inte med mer än på uppvärmningen men hade förbannat kul och benen e helt darriga så nog gav det ändå alltså :P
Har bokat in mig själv till träningspass imorrn kl 07.00. Har tvätt-tid vid 09.00 och sedan behöver jag handla, ta mig till bibblan och städa samt plugga. Kommer bli en nyttodag imorgon alltså :)
(har bokat träningspass till på torsdag också)


PÅSKFUNDERINGAR:
Jonas, Kjells son, som bor i Växjö ska åka hem till Gotland på onsdagkväll o de åker hit igen på söndag. Överväger att åka med dem för alla mina vänner här åker ju hem och jag gillar inte tanken o va ensam här från torsdag-tisdag. men jag behöver hem för o ordna jobb och de lär ja behöva mer tid för än torsdagen (som ju är den enda dagen som inte är röd om jag åker hem nu i veckan)... Så jag vet inte..
Håller på o bearbeta älmhultarna att ja kanske kan åka dit o hälsa på i helgen, isf stannar jag... :)



yours truly
Duschen-uschen för en svettig Desireé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: