Dessidessan

Livet med hjärntumör

Migrän-dag

Kategori: Allmänt


Igårkväll när jag kom hem och började slappna av efter helvetesfärden tillbaka till Växjö så slog migränen till.. Vägförhållandena var urusla och jag hamnade i fyra bilköer där man hela tiden måste sitta på helspänn då de förutom att hela tiden tvärbromsa pendlar i hastighet mellan 70-95 på 90-väg och det tar på krafterna.. Tar även på krafterna att konstant få en nedstrittad ruta med salt när jag vet att jag inte har alltför mkt spolarvätska kvar eftersom jag inte trodde att jag skulle behöva så mkt nu på ett tag och därför inte fyllt på. Så satt ju hela färden på helspänn för att komma ur bilköerna och få köra själv vilket jag ju till slut lyckades med men som sagt, det var drygt...

Så migränen gjorde att sömnen blev jättedålig, låg mest och vända och vred på mig och kved av värken..
och den var självklart ännu kvar när jag skulle kliva upp. Kände att den malde och klev upp för att ta en tablett då slog den till med full kraft och tvingade tillbaka mig i sängen. Så det blev ingen skoldag ikväll. Har iaf efter otroligt lång tid lyckats läsa ut litt-kult boken, nu ska den alltså bara samanfattas o läras in inför tentan och har försökt komma igång med IAL ikväll. Mikael och Björn handlade åt mig när de var o handlade så de hälsade på nu en stund också.. <3

Har bestämt mig för att försöka skriva tentan nästa lördag men är det så att jag tror att jag inte kommer få bra på tentan så kan jag ju bara lämna in den tom och plugga mer till tenta-tillfället efter Berlin resan, men då har jag ju iaf försökt.. :)

Nu ska jag fortsätta med IAL-plugget en stund till och sedan sova tidigt blir lång dag imorgn med skol från 8-15 och därefter måste jag skriva ihop en hel del till IAL.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: