Dessidessan

Livet med hjärntumör

Midsommar

Kategori: Allmänt



Har blivit en riktigt lugn midsommar för min del och endast en sipp av Karins drink på lördagen...

Solade fredagförmiddag och tog mitt första dopp nere vid bryggan x2 eftersom jag passade på en gång till efter maten med mummo. Sedan gjorde jag iordning mig och cyklade ned till Åminne restaurang. Hälsade på härliga folket där och pratade en stund innan jag cyklad upp i skogen igen och gick in till grannen där Erik, som jag lekt med som barn, hade fest som Karin, min goa kompis, var på med sin pojkvän Johan. Träffade även Viktor där som jag gått vid samma dagmamma som - Bojjan-.
Jag och Karin tog bilen efter ett tag och letade efter killarna i skogen. Verkligen i SKOGEN. Jösses, hade aldrig hittat om inte TT hade mött oss...
Körde hem Karin, åkte till Gothem och umgicks med Matilda och träffade även EE där. Åt lite god mat och åkte sedan till Niclas och hälsade på folket där, framför allt min finaste Ellinor. Men tog sedan med mig Niclas och åkte ned till grabbarna i skogen igen och var sedan där resten av kvällen.
Kröp i säng vid halv ett efter att jag träffade Joel, min trogna stammis på Statoil ifrån förra sommaren, blev riktigt ledsen på MB när han var fruktansvärt dryg, tog en del kort, ramlade omkull i ett hål, kramades med goa människor och backade ut ifrån skogsvägen miss i nassen och mörkret...


Jobbet vid 9 men det var verkligen stendött så jag åkte hem vid halv ett. Var hemma en liten stund och åkte sedan upp och joinade Karin och Eriks gäng på after beachen i Åminne. Matilda, Danne och Johan kom dit och joinade oss också. Hade suveränt kul! Vilken stämning det blev och vad mycket folk och nee underbart helt enkelt!
Blev lite action också, en unge flöt ut på havet på ett sånt där flytdjur så ambulansen, brandbilen och räddningshelikoptern kom, samt att en båt åkte ut...

Hajm med bror min och så åt vi rökta flundror med färsk pära med släkt och vänner uppe i stugen..
Var nere vid havet med Karin, Johan och okänd en stund också och kastade lite macka :)
Därefter däckade jag i sängen :)


Midsommarhelgens söndag har idag ägnats åt jobbet. Jobbade 9-17 och satt sedan kvar och såg matchen mellan Tyskland och England tillsammans med två tyska kunder ifrån Hannover.. Myyys!
Kanonmatch förutom skandalen med bollen som var inne för Englands del men som dömdes bort av de kassa domarna...

Sade hejdå till Per som jobbade sista dagen för sommaren hos oss...

Sprang/gick med mummo runt hammarn och tog mig ett dopp vid bryggan.

Laddat upp bilder på fb och läst livechatten på Aftonbladet om matchen mellan Mexiko och Argentina. Det blev seger för Argentina och nu möter alltså Tyskland Argentina i kvartsfinal. Scary! Men jag ska hålla tummarna för Tyskland och måste se till o se matchen, när den nu är.



Mina kusiner är på elitläger i Halmstad med fotbollen. De och 12 andra gotländska tjejer har blivit uttagna för det här träningslägret på fem dagar. Cooolt så förbannat stolt över dem!!
Nora är en snabb forward och Elin en tung och stabil back... :)


ledig imorgon, besiktiga bilen kanske?!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: