Dessidessan

Livet med hjärntumör

Haime pa öjn!

Kategori: Allmänt


Jaha då e ja hemme då.. :)

Kom hem natten till onsdagen efter att ha träffat Felix och Evelina på båten och pratat lite med dem. Kramade om mummo länge när hon öppnade porten, mys o träffa henne igen :)

Onsdagen ägnades till träning på förmiddagen, hälsa på Carro på jobbet och sedan tillbringa tid med mamma och familjen i Sanda. Träffade Anna en snabbis också... Så det var en mysig dag...!

Torsdag jobbade jag min första dag på jobbet i restaurangen på Slites Golfklubb som servitris... Mina jobbarkamrater heter Björn, Kickan, Cathrin, Linnea och Hanna som jag inte träffat ännu. Själva jobbet är egentligen mys och jag tycker det är härligt att serverigen sitter i ryggraden så det löper utan problem men sen finns det ju alltid olika rutiner och sätt som är olika ifrån ställe till ställe som gör att man måste anpassa sig till nya saker vilket i vissa fall är väldigt drygt på restaurangen för att de inte riktigt fungerar.. Men trivs med kunderna och jobbet i sig.

På kvällen spelade jag pärk i sanda med laget, härligt att slå på pärkbollen klokt igen.. Saknat pärken ngt enormt, det är verkligen min sport :O)

Fredag - jobb, träning och mys med mummo o moffa. Jag och Moffa var ute och fiskade också, fick 11 buttar och två var större än mina dubbla händer tillsammans.. :P

idag, lördag, har jag jobbat igen. Spanade på lite killar i restaurangen idag... Det är något speciellt med ishockeykillar alltså. Så otroligt snygga kroppar, hoppas att jag till slut hamnar i ett förhållande med en så att jag kan få njuta lite klokt av kroppen iställe för o dreggla ;) hahahaha får man skriva så? :P haha Men det är ju sant!!
Tränade idag också. Sprang 2,5 km på 15 minuter, jättenöjd måste jag säga. Har ju inte sprungit något alls sedan jag började träna utan bara gått eller gått på pass så det var härligt att jag klarar 2,5 km på 15 minuter utan några problem och dessutom klarade den mustiga backen vi har på slutet :) Försöka sänka tiden lite kanske och sedan ge mig på en 5 km-are:)
Ätit gott med mummo o moffa o sitter nu o myser med mummo bakom mig som ser på sommarkrysset där hetingen Eric Grönvall sjunger Crash and Burn :)

Imorgon är det jobbdag igen och sedan är jag iaf ledig måndag så att jag hinner gå på stan med mamma och mummo har lovat att vi ska handla med oss pizza till åminne på kvällen så att jag kan få bli av med längtan efter min favoritpizza. Sedan väntar 6 dagars jobb 9-17.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: