Dessidessan

Livet med hjärntumör

Nimme och Jojje

Kategori: Allmänt


Lördag 17/7


Upp tidigt och jobba vid 8. Blev en lång väntans dag. Väntade, väntade, väntade och till slut vid 15 lyckades jag smita ifrån jobbet för att åka hem till Nimme och Jojje som kommit på besök till Ön och satt och väntade i stugan..
Det ösregnade men vi tog ändå bilen till Sanda för o va med på Jonas personalfest hemma i ladan och tur var väl det. Hela Gotland hade strömavbrott i ösregnet, blixtarna och åskan men vi satt med elverket igång i ladan och käkade helgrillad gris, mumma!
Vi tog en liten raggarsväng nere på hamnen innan vi åkte hem och gick och lade oss, trötta var vi verkligen alla tre.

Söndag 18/7


Sov ut lite, åt frukost med grabbarna och tog en promenad runt hammarn. De hade inte riktigt räknat med mitt tempo så de blev lite gnälliga men de gick ändå :P Nimme hittad en bunker som vi klättrade upp på och så hittade vi en ny väg hem som jag inte visste om.
Därefter badade vi och for sedan till Stenkyrka för att spela fotbollsgolf. Usch, jag sög verkligen. Men lyckades komma ifatt och kom tvåa. Jojje vann med 110 sparkar mot mina 116 och Nimmes 122..
Vi for vidare, kollade lyxbyggena längs med Visby strand och åkte sedan till Kneipbyn där vi hittade ett bilmuseum med massa gamla spelautomater som man kunde lägga i en krona i och pröva på. Men vi hade ju egentligen åkt dit för minigolfen. MM gjorde oss sällskap en stund innan han började jobbet. Jojje vann ju självklart igen och den här gången kom jag stenhårt SIST! haha!
Efter det svalkade vi oss med en glass vid glassbaren och så promenerade vi längs med strandpromenaden, klättrade upp i ett vakttorn och kollade i innerstan innan vi åkte hem och tog varsin öl, gick ned till havet och mös. Jag badade men vattenkrukorna kom aldrig i :P
Blev lite kort efter det också. De är lustiga där i Smålande, vad jag kallar vändtio kallar de skitgubbe och vad vi kallar skitgubbe har de ingen aning om vad det är för spel :P

Måndag 19/7

Jag och Jojje tog en promenad på morgonen medan Nimme sov. Vi väckte honom lagom till frukosten och åkte därefter ned på stranden (Vitviken) och glassade i solen. Mummo o moffa kom med kaffe och bullar till oss lite senare.
Nästa mål var att göra stan. Shoppa lite. Killarna hittade t-shirtar och jag ett par jeans-minishorts :)
Därefter styrde vi kosan till kalkbrottet i Follingbo och efter en stunds övervägande hoppade vi i.. Lagom avsvalkade begav vi oss in på Maxi och handlade till en vrålgod kvällsmat hemma. Potatis, grillat kött, vitlökssmör, hot chipotlesås, vitlöksbröd och majskolvar. Vi hade köpt jordgubbar också men de fick vi aldrig i oss. Vi stupade snarare ned i säng och såg en film som för den delen sög. något med Kingdom, tog bort den när vi sett klart...

Tisdag 20/7

Jag jobbade och killarna roade sig med att golfa, kolla på sten haha, de har haft extremt roligt åt all sten som vi har på den här ön. Sten, sten, sten, sten... :P De kastade Varpa också och enligt dem har vi uppfunnit den sporten för att vi har så mycket sten att vi tyckte vi kunde spela lite med dem också.. :P

När jag kom hem efter jobbet tog jag en snabb springrunda. Blev bara 2,5 för o springa av mig jobbeländet, för att sedan kasta i mig lite jordgubbar med grabbarna och duscha.. Nimme tvingade mig att köra hans bil men jag kan säga att han kommer inte behöva tvinga mig igen. Snacka om härlig bil. Första stora bilen jag någonsin gillat o köra. Fast jag hade svårigheter att komma iväg med den ifrån ettan och verkligen svårigheter att komma ihåg att nyckelhålet inte satt under ratten.. :P

Vi plockade upp biljetter till Tornerspelen och där satt jag och skrek sönder min röst. De båda bröderna Utas - snygga båda två - och Hovslagaren Fredrik red så jag hade någon att hejja på. Nimme var uttråkad och Jojje hejjade på en i motståndarlaget så vi var lite rivaler där ett tag :P
Blev ytterligare en promenad i Visby och sedan åkte vi hem för att spela lite kort och mysa lite. När min trötthet yttrade sig i hicka kände jag mig tvingad att gå o lägga mig.

De väckte mig på onsdagsmorgonen 05:18 och gav mig varsin hejdå-kram och jag kunde knappt somna om för att jag tyckte att det var så tråkigt att de skulle åka hem.. Har haft så förbannat roligt och haft träningsvärk i magen av alla skrattattacker. De är underbara båda två och jag tyckte det var riktigt roligt att de ville komma och hälsa på!!

"Här var det varmt och otrevligt"
"Det är bara svälja och se glad ut"
"C- Min pappa kan göra bomben.
N- Det är väl inte så svårt?! De är väl bara o hoppa?"

Sommardagarna med Nimme och Jojje 2010 kommer bli svåra att slå....!



yours truly
Dessidessan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: