Dessidessan

Livet med hjärntumör

Kört traktor

Kategori: Allmänt


Igårkväll svor jag, hade tårar i ögonen, skrek och hejjade på mitt kära tyska landslag men det gick och sket sig. Tyskland förlorade med 1-0 mot Spanien. Men den som säger att Spanien hade övertaget och ägde upp Tyskland vet allvarligt talat inte vad de snackar om och vet inte hur Tyskland spelar. De är farliga på kontringarna vilket är dem de gör mål på och de e så de vill ha det så jag tyckte ändå de gjorde en hyffsat bra match eftersom det är så de spelar... Tråkigt bara att de avvaktar så, då kunde Spanien ha mest bollinnehav och vänta på luckorna..

Idag har jag jobbat och jag har även KÖRT TRAKTOR. Robin har lärt upp mig hur man kör traktorn för o samla upp golfbollarna på rangen så det har jag ordnat idag ;) Mycket roligare än att vara sysslolös men lär väl tröttna på de till slut, går ju inte direkt fort.

Har letat grusskor. Mina skor gick sönder ännu värre häromdagen. De är ju sedan tidigare limmade men nu ramlar de isär. Fanns knappt några grusskor och de som fanns, fanns ju självklart inte i min storlek.

Köpt den nya Björn Rosenström skivan till Jonas som fyller år idag. Stort grattis!!


Hata Almedalsveckan, ingen parkerinsplats på hamnen, cirkulerade i nära 20min utan framgång och till slut fick jag en halvtimmes parkering, sprang till bibblan och försökte hitta nya böcker. Gick åt skogen, alla böcker jag ville ha var utlånade, vilket påminde mig om varför jag är anti bibliotek.. Fick låna två tegelstensböcker som dessutom var på svenska, jag som vill läsa på engelska...... :/

Har ikväll ätit kalkon och färska pära med mamma, Jonas och syskonen...

Måste sova tidigt, imorgon blir vi hämtade kl 07.15 för att åka till Stånga. Äntligen (!!!) ska jag få spela stångaspelen och vara pärknörd en hel dag.. Wiiie!!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: