Dessidessan

Livet med hjärntumör

Nyår!

Kategori: Allmänt


Jösses vad lugnt nyår blev!

Egentligen skulle ju JJ, jag och Matilda umgås och göra stan osäker... Matilda skulle dock komma senare eftersom de skulle ha släktmiddag...
Så kvällen gick ut på att jag handlade mat, åkte hem till JJ, vars nyckel jag fått av honom på hans jobb(maxi), och lagade mat. Det blev lövbiffrullar med ost i, vitlökskroketter o kryddad bearnaisesås och smultron med glass och grädde till efterrätt...
Efter det blev det slapp på soffan i väntan på Matilda som senare hörde av sig att hon inte skulle kunna komma..
Så det blev fortsatt slapp. Vi spelade något frågespel men som vanligt slog JJ mig, han e ju sjukt allmänbildad, den killen alltså...!
Jag skulle ju vara nykter så att vi kunde åka någonstans men det gjorde vi aldrig så var nykter i onödan :P

Vid tolvslaget gick vi ut på Lien-kullen... Riktigt mysigt, man såg fyrverkerier i vilken riktning man än vände sig. Dessutom flög det runt massor av såna där ballonger, riktigt mysigt att se!!
Dock träffade JJ vänner så han glömde bort mig, vilket gjorde att jag tröttnade och gick in igen när raketerna avtagit. Det var ju bitande kallt med snö och allt....

Så blev det film igen när han kommit in. JJ somnade dock så fick se filmen själv och så släckte jag lampan halv fyra. Bra film var det iaf - Never Back Down....!

Sov länge och så blev det massor med radera sms imorse. Fick ju dubbletter ggr 10(eller ggr 5 iaf) av alla sms jag fick igår så inkorgen var full!
Till "frukost" blev det bullar... Senare beställde vi dock pizza och så blev det massor med film igen och snack och bus såklart. Haha vi kollade på massa gamla brev jag skrivit till honom när vi var tillsammans.. Skrev ju brev när jag var i Kroatien, Tyskland och Spanien under trean på gymnasiet. Dessutom har jag ju skrivit ett oräkneligt antal smålappar till honom efter gräl.. Kände mig riktigt gullig :P hahaha Fin egenskap jag har!! :P
JJ har fått låna min bil också, lite läskigt o låna ut den men jag litar på honom, (eller?!), nu medan jag ska va utomlands, bytt en lampa som brunnit ned har vi gjort också.. Dessutom har jag inhandlat bok inför resan på Maxi för 39kr, me like!

Nu har jag packat här hemma hos mummo o moffa och skall väl gå o sova, måste duscha imorrnbitti och så kommer de o hämtar mig kvart över sex - tiiiiiiiiidigt!
Så vi ses väl om ett par dagar då! :)
Hemma igen på onsdagnatt och då får jag försöka umgås med så mkt folk jag bara kan innan jag ska åka tillbaka.. Måste ju eventuellt åka tillbaka tidigare o kolla på lägenheter.. Sökt ett par iaf.. :)


Lite tankar om hur det var att umgås med sitt ex ensam på nyår.... Det tog på krafterna kan jag säga och blivit en hel del tänkande.. Man faller så lätt in i gamla vanor och rutiner.. Som att laga mat till honom och sånt, kändes lite knas men samtidigt var de ju mysigt, jag gillar ju sånt.. Jag måste dock berätta att jag blev väldigt rädd för mig själv där ett tag och väldigt besviken. I och med att man faller in i gamla rutiner fann jag att jag betedde mig som gamla Desireé.. Blev lätt irriterad när han retade mig och hade inte lika bra tålamod och allmänt betedde mig illa, precis som jag var innan jag var i Österrike... Den personen som jag inte vill va längre och trodde att jag lämnat bakom mig. Men med honom är jag ännu mitt gamla jag... Har därmed insett att det var lika bra att vi aldrig försökte med vårt förhållande igen, efter att jag kom hem, för vi hade ändå inte kunnat hålla kvar vid våra personliga förändringar, vi har för långt förflutet för det... Vilket var både väldigt jobbigt och väldigt skönt att inse. Som jag tidigare sagt, flera ggr, kommer han alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och ska nog erkänna att jag är lite väl överbeskyddande och öm mot honom. Men vill bara att han skall må bra.. Men det är inte längre honom jag vill ha. Jag vill ha minnena (vilka jag ju alltid kommer ha och han med) men jag vill inte ha det livet igen....!! Men jag vill alltid ha honom som min vän, för vi har extremt kul och kan busa och skoja. Dessutom vet han ju så mycket om mig att det är svårt att bara kasta ut honom ur mitt liv. Han vet ju vissa saker som ingen annan vet, eller har insikt i, då vi upplevt/genomlidit det tillsammans. Så fram tills dess att jag hittar en ny "hjärtevän" finns det vissa saker jag alltid kommer vända mig till honom angående. Han var ju trots allt mitt liv i hela två år och då var det bara han som gällde! Jag lärde mig otroligt mycket av det förhållandet, om hur jag inte vill ha det och vad jag vill ha igen och förhoppningsvis kommer det att hjälpa mig i framtiden.
Mitt hjärta tillhörde honom, men inte nu längre. Tankarna har tyvärr varit hos ngn viss människa vars liv jag troligen inte kommer få tillhöra. Men någon dag står väl Prince Charming där och vill ha just mig i sitt liv... Tills dess har jag en jävla bra vän i JJ och hoppas att det förblir så...:)
JJ: Tack för att du finns och för att du ännu vill umgås med mig, älskar dig men numera som vän!!!


Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: