Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jag har en radar *pip-pip*

Kategori: Allmänt


Igår sov jag ganska så länge men efter det blev det massor med plugg. Eller snarare läste ut Kleider machen Leute men de tog sin lilla stund.
Efter det gjorde jag mig iordning och jag och Mikael gick på välkomstmiddagen för utbytesstudenterna. Jag träffade henne jag ska vara fadder till, Veronika heter hon och hon är helskön. 22 ifrån Tyskland, nykterist, har kille hemma sedan mer än 4 år... :O
Vi hade i alla fall ganska roligt på middagen. Träffade V:s kompisar och jag träffade några andra jag kände. Glad att jag hade Mikael bredvid mig. Hans tysk är ju i tyskland för att skriva tentor, kommer senare...
Efter det blev det Stallarna, men det var inte så mkt folk där. Var ju bara för oss som var faddrar och för utbytesstudenterna så Stallarna fylldes inte riktigt.... :/ Min radar (som Veronika och Mikael för övrigt hade väldigt roligt åt) sökte igenom hela stället efter något möjligt ragg. Två möjligheter fanns. Den ena dansade dock jättekonstigt och hade en ful rumpa och den andra hittade ett annat ragg :P haha
Så jag och Mikael, vi hade ju inte varit så peppade från början, gick hem och såg American Pie The Book of Love.

Idag har jag bara pluggat och pluggat och pluggat. Unnat mig en paus med pannkakor men annars bara pluggat. Satte inte igång datorn förrän vid halv fem, duktigt gjort tyckte jag.
Har dock panik. Tappat bort mitt frågepapper till Werter så har fått sitta o leta ihjäl mig i boken för att hitta alla sidor som jag behövde och svär över att alla anteckningar är borta. Nåja, det får gå som de går. Werther sög ju och värre kan de nog inte bli så får väl gå om de nu inte går så bra imorgon på lektionen.

Har försökt o plugga litteraturhistoria nu de sista 20min men ögonen går i kors (trots att jag sov länge idag med) och jag somnar konstant. Bestämt mig för att sätta igång en film nu och sen sova efter den och gå upp vid sju imorrn för att plugga mellan 8-9. Nio kommer grabbarna då ska vi ha bokprat innan lektionen. Sen har vi text-lektioner mellan 10.15-11.45 och 13.15-14.45.
Lär väl bli plugg imorrnkväll med!!

Gillar inte de här. Vill vara före med uppgifter och inte känna tidspress för att hinna med, nu är tidspressen enorm och jag gillar inte situationen riktigt så blir råplugg i veckan så att jag kanske kan få komma före lite med allt igen och få grepp om uppgifterna...

Film.
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: