Dessidessan

Livet med hjärntumör

Liebeskümmer

Kategori: Allmänt

Sitter här och lyssnar på River flows in you och annan pianomusik med Yirumu. Den musiken som passar mig nu,...

Första Litteratur och Kultur-historia lektionen var väl helt okey. Intressant och bra uppdelat med bra handout och så.. Men jag svär på att om Mr Allvetare kommer fortsätta avbryta Christina (tror min lärare heter så?!) så kommer jag att be honom hålla käften till slut. Det är sjukt svårt att hålla ihop vad hon säger när han ifrågasätter och säger andra saker...!

Lunch nu och sen språkhistoria..

Men det där med lunch känns överskattat. Matlust har jag ingen och om jag skulle äta det så skulle jag nog hosta upp allt på en gång. Hade jag ätit något idag hade det säkert redan kommit upp så djup som hostan blivit... Tror aptiten gick ut genom dörren när han gjorde det.. Men precis som livet går vidare så kommer nog den också tillbaka.. Inte han.. Men aptiten..! Men tror allvarligt att om någon erbjöd mig choklad just nu, så skulle jag nog inte ens äta det. Choklad som jag för övrigt varit utan nu i 19 dagar. Har ju godisförbud (tuggummi, popcorn, kakor och glass är inte godis) fram till påsk... Var ett av mina nyårslöften.

Ett par andra är:

1. börja träna, men det har man väl alltid?
2. ge alla, så långt jag kan, en andra chans, även de jag inte hade något till övers för i förra året. Gäller dock inte om de sumpar ngt i år.
3. godisförbud till påsk och tanken var läskförbud från påsk till augusti men de får jag se hur de blir med de.



Okey kanske borde sammanfatta händelsen igår. Men bara kort för jag insåg igår att jag vill inte få någon negativ, nedstämd ton på bloggen bara för att jag är olyckligt kär och jag lovade mig själv att inte belasta Anton och Mikael med mina bekymmer så det blir kort och that's it, det är allt ni får veta och jag vill inte prata om det. Inte på ett jävla bra tag i alla fall. (märkte dock att jag idag inte ville prata om något med någon, det hoppas jag ändras.).

Han kom ju då hit igår.. (För er som inte vet vem han är så spelar de ju ingen roll längre: han står för Tomas.) Först pratade vi om annat, som vi alltid gör och som alltid är lika mysigt. Men sen kom det jag väntat på nu i fyra månaders tid. Han vill bara vara vänner. Det var ju väntat och till en början var jag mer sur på mig själv för att jag utsatt mig för det här och lyckats kära ner mig i någon som jag visste inte skulle gå vidare med det samt led mer med honom för att han såg så ledsen ut. Hans ledsna blick går inte att förklara. Inte för att jag fattar vad han var ledsen för. Att han inte vill såra mig, lät som bullshit i mina öron. Till slut blev jag bara ledsen... Det gjorde verkligen ont i hela mig.. Den där smärtan, den man inte kan ta på, den är den värsta.. Det är de där orden "jag tycker om dig" som jag gått på och som mitt hopp hållits brinnande utav. Önskar att han aldrig hade sagt de orden.....! Men det var först när han gått som jag blev riktigt ego och bara tänkte på mig själv. Fru förtvivlan fick mig i ett fast grepp, dränkte mig med tårar och försökte kväva mig med hulkningar tills jag började hosta som en galning och alltså blev tvungen att lugna med mig för att verkligen inte kvävas.

Hur som, skulle ju hålla mig kort.. Han vill vara vänner men det kan inte jag nu. Så länge jag kan säga att det är honom jag vill ha så kan jag inte umgås med honom som vän för jag vill ju bara ha mer. Vi umgås ju i samma kretsar så jag lär ju se honom men med tanke på hur bra vi (han) undvek att prata med varandra (mig) i lördags så borde det inte bli några problem... Men iofs, bara för att vi inte pratar med varandra, betyder det inte att jag inte ständigt har ett öga på honom...

Men jag försöker vara positiv, det finns en jävla massa killar där ute.. Ska bara hitta någon (hur i helvitte ska de gå till? :P) som passar mig och som vill ha mig.. Så en tid framöver gräver jag väl ned mig i plugg, men det är lika bra. Plugg är något jag behärskar. Så intensiv som den här terminen dessutom ser ut att bli så är det lika bra att inte ha en pojkvän jag vill träffa hela tiden och tänker på....


Yes, så det var väl allt, i kort form, tro mig, de var kort för att vara jag. Så nu ska jag väl försöka att inte nämna honom något mer :)
Skolan igen var de ja sen en jävla massa plugg.... :)
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: