Dessidessan

Livet med hjärntumör

Naprapatbesök

Kategori: Allmänt

TJolahoppsan!

De är en väldigt rät dam som sitter här och skriver och som känner huvudvärken komma krypandes.. Varit hos naprapaten idag och han har rätat ut mtt bäcken, mitt blygdben och knakat till tre problemområden i rygg och nacke.. Fruktansvärt obehagligt men tydligen har jag varit sned nu ett par år och det massören gjorde var att massera bort min anpassning till snedheten som min kropp byggt upp så att jag nu fick verkliga problem av sånt jag aldrig lidit av förut.. Har alltså ett par problemområden som troligen behöver rätas till ett par ggr till det här året för att se till att jag inte får allvarliga problem längre fram mitt liv. Har fått en stretchövning, en övning som jag skall göra när jag går för att bygga upp min bröstryggmuskulatur. Dessutom vill han att jag skall be någon massera mina förstörda axlar om ett par dagar och varje dag fram tills nästa besök som han vill att jag gör om 10-14 dagar. Måste alltså leta upp en naprapat i Växjö för det här var tydligen allvarliga problem så hur obehagligt det än var får jag se till att fixa det...
Vugi på Campus har ju yoga också vilket han starkt rekommenderade mig för att stärka min rygg så skall testa under deras provvecka nästa vecka :)
Så nu får jag inte lyfta något på ett dygn, får inte höja armarna över brösthöjd och får inte korsa benen.. Jag som alltid sitter med korsade ben är typ helt förstörd....

Har fått massa mail ifrån skolan som jag inte vetat om.. Två böcker ska tydligen läsas ut till den första lektionen i den kursen den 25:e.. Som tur är så är jag inte orolig, bara jag får böckerna så går det nog bra.. Saknar alla Eu-böcker och övninsböcker till grammatiken samt översättningen, för de hittar jag inte men saknar endast en skönlitterär mot att jag får tre böcker av en person jag fick tag på idag... Men den boken verkar inte lätt o få tag i, men de ordnar sig nog..
Har tydligen två lov också eller egentligen är ju de veckorna till för självstudier.. Så måste kolla upp hur tentor ligger efter de veckorna i och med upplägget, annars kanske jag kan åka utomlands med Carro, vore inte det underbart? :)
Österrikeresan blir mellan 23.5 -4.6, ska bli nice. Hoppas på att få träffa några av mina goa österrikare-vänner! :)


Igår var jag med mummo och fixade massvis med ärenden och träffade JJs bror och far, och så träffade jag MB på kvällen. Alltid lika mysigt att träffa vänner man tycker om :)
Idag har jag då varit hos naprapaten och så har AA varit här och fikat en stund. Sötisen hade med semla, mycket gott.. Skönt att träffa honom innan han försvinner till Australien ett par månader :)
Synd att klockan är så lite, skulle kunna gå o lägga mig redan nu bara för att bli av med den här stelheten o överrörligheten o börja på en ny dag.... Måste nog fan gå o ta en värktablett.. gör ont.......

Tiden går alldeles för sakta nu, vill vara i Växjö... Men tiden ska väl ordna sig nu de kommande dagarna :)

Nu ska jag gå någon annanstans innan värken kväver mig.
Ha de gott!
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: