Dessidessan

Livet med hjärntumör

Carro, Malmö och The Studio

Kategori: Allmänt


Blev väckt av CL vid tjugo över sju. Dusch, frukost, slänga ned allt i väskan, bort med werther till Daniel och sen skulle jag bege mig till tågstationen för att åka till Malmö med CL.
Tro fan att hela bilen är sönderisad då, aldrig varit med om så hemsk is som verkligen inte gick att få bort. Kom fram och så fanns de bara en parkering som jag fick krångla mig in på, INTE BRA MED FICKPARKERING(!!). Skulle betala, hade kollat innan att jag hade två tio:or. Då var den ena en Europeng så då skulle jag ha i kortet o skit. Tappade nyckeln, fick inte upp dörren och MISSADE TÅGET MED EN JÄVLA MINUT efter att ha sprungit som en dåre för att hinna. Med kramp i benen, blodsmak i munnen, spykänslor och enorm hosta gick vi till Carros mamma, räddaren i nöden, vår frälsare och ängel, som körde oss till Alvesta där vi hann ikapp tåget.



Lyckades lugna ned mig på tåget och det blev en massa mysigt prat :)
Roade oss väldigt bra på tågresan genom att lägga märke till särskilda saker för varje hållplats:
missade Älmhult för att vi pratade om älmhultare
Gratis Volvo-parkering i Osby - man kunde tro det iaf så många Volvo som stod på en parkering utanför hållplatsen.
Nästa hållplats HässlehOlm- lät så otroligt kul när hon sa det. Hässleholm är postbilsstaden med posten precis vid stationen :P
och kvantiteten är enorm på ICA Kvantum i Eslöv :P

I Malmö fick vi erfara att man inte ska fråga busschaufförer efter en buss för de förstår inte svenska :/
Det är tur att det finns kartor, som dock kan vara väldigt stora och svåra att handskas med och kunnigt folk som är trevliga mot två förvirrade tjejer... :)




Hungriga som vargar var vi så det blev pizzabuffé på Pizza Hut och senare en vandring på stan.
Vi tog oss bort till Turning Torso (sveriges högsta byggnad?!) och att komma in i hissen var ju ett stort mysterium :P hahaha vi hade enormt roligt iaf.
Väl där blev det en del väntan, men var enormt mysig, med fin utsikt så det gjorde inte så mkt. Blev extremt snyggt sminkad med Peggy Sagé och Viva la Diva smink (egen minnesnotering) och plattade håret eftersom jag ju normalt har platt hår och därför ville ha det på korten.
På en skylt i väntesalen garanterades man minst 50bilder att välja mellan efter fotograferingen, men de kan jag ju säga att så många valde vi inte mellan, kanske 25-30....
Men ett par snygga bilder blev det av hennes instruktioner, mina tre ombyten och min fina make-up.
Killen som hjälpte oss välja ut bilder var riktigt snäll och sa att min dialekt var gullig, var jättemys o höra mot allt klagande på den :P Hade dock inte så mkt till röst och en hemsk hosta så han sa till mig o va tyst :P hahahha





Efteråt vandrade vi runt och tittade lite i en skämtbutik med massa utklädningskläder och roliga snapsglas och så och åt slutligen mat på Harry's. Jag tror aldrig jag ätit så god pastasås! Chilikycklingsås med Penne... MMMMM!! <3
Satt där och mös och pratade och såg lite på handboll tills det var dags att bege sig till tåget.




Vi hade askul på tågstationen!! De hade försökt göra tågstationen lite fin med lite kulturprojekt eller ngt sånt tror jag som vi gjorde förbannat bra bilder utav :P




Försökte läsa på tåget men somnade ganska snart :P
Tågkillen hade ett av de sötaste leenden jag någonsin sett. Påminde om Tomas med sitt blonda hår och glimten i ögat så de högg till i hjärtat lite men sånt e live.
Haft en jävla bra dag alltså, tack CL för att du följde med och för att du var så go.. :)




Nu när jag kom hem så mötte jag alla de andra. De var väldigt fulla men lika söta som vanligt. Tror aldrig Daniel och Mikael grälat så om mig,.. Mina sötnosar! Fick underbar kram av Alexandra också....
Lite synd på förbannat snygg sminkning att jag inte gick med ut men har fruktansvärt ont i halsen, enorm hosta och ont i magen och eftersom det är välkomstmiddag för utbytesstudenterna imorgon och jag ska träffa min för första gången så behöver jag nog sussa.

Yours truly Dessidessan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: