Dessidessan

Livet med hjärntumör

Ångest

Kategori: Allmänt


Längtan efter att få komma tillbaka till Växjö och alla goa människor där börjar bli enormt stor.. Tre veckor har ändå gått väldigt fort men nu vill jag tillbaka. bara 6 dagar till.... Men samtidigt finns det en oro i mig som gör att jag inte vill tillbaka. Här går allt på vana och det är ganska härligt. Har levt i en liten skyddad bubbla de här tre veckorna med hemtrevnadskänslan och alla gamla vänner, medan allt i Växjö ännu är ganska nytt. Man skall ta tag i en ny termin, ta tag i känslor (de som framkallar mest ångest just nu), vänner, boende och börja ta hand om sig själv igen. Blivit bortskämd med mat här hos mummo och moffa och hos mamma och det är ju ganska härligt så ska man komma tillbaka till lägenheten och börja laga mat själv.. Inte så sugen alltså.. Då kommer de dåliga matvanorna in igen och chokladbegäret kommer väl säkert bli större i och med att man inte äter lika regelbundet som när man bor här.
Men längtan efter att få åka tillbaka är ändå övervägande just nu, känslan av att jag missar massa när jag är på ön är äckligt påträngande....
Önskar att jag skulle kunna ta med mig vissa personer upp dit, anställa mummo och moffa som kockar och göra omgivningen lika hemtrevlig som den på Gotland är för mig, då skulle allt vara underbart men samtidigt är det ju lite charmen med att åka hem- att få träffa alla och att allt går på vana.
Nåja tids nog är jag tillbaka i Växjö och då kommer jag längta tillbaka hit.. Hoppas dock på att det blir ändring den här terminen och att någon kommer och hälsar på mig ifrån Gotland. Ellinor har ju pratat om det och Karin med, Carro hoppas jag kunna lura upp också, men man ska inte hoppas för mycket.....


Något annat jag vill säga också är att BADKAR är grymt underskattat! Legat i badet i nästan 50min idag, underbart härligt och kände mig som en ny människa när jag klev upp.... :)

Nu ska jag försöka få ordning på mina kläder.. Haha, jag som trodde jag skulle få med mig för lite kläder har nu insett att jag fått med mig för mycket :P
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: