Dessidessan

Livet med hjärntumör

Nya erfarenheter :)

Kategori: Allmänt


Låg länge i sängen, lusten att stiga upp fanns inte...
Hade huvudvärk och alldeles för mkt tankar...

Läste Kafka - förvandlingen - och måste erkänna att den var väldigt mkt bättre än när jag läste den i gymnasiet. Men jag gillar inte att behöva analysera och tolka den med frågorna som jag måste svara på...

Efter det tänkte jag att jag behövde något annat att tänka på så jag for ned till stan och prövade massor med kläder. Hittade en midjehög kjol som jag gillade även om jag aldrig ägt något sådant och svurit på att jag aldrig ska de heller. Men det blev faktiskt den, men har inte tagit bort lappen ännu då jag är osäker på att jag kommer använda den.
Köpte även rött läppstift, som jag inte heller trodde att jag någonsin skulle äga. jag som alltid tonar ned mina läppar. Så kan bli intressant att se om jag kan få nytta av de någon gång :P

Har storhandlat också och även där handlat två saker jag aldrig handlat förut:
Passionsfrukt (mumma för töisen va gott det är, men aldrig köpt de förut av någon konstig anledning) och färska champinjonger (gillar inte svamp men de ska va de i ett recept jag fått av sara och man kan ju alltid ändra sig)...

Pratade med mamma när jag var i affären. Hon berättade om begravningen och minnesstunden så fick hålla mig för att inte börja gråta flera gånger om mitt i affären...
Önskar att jag hade varit hemma men samtidigt inte.. Lite dubbelt. Men längtar hem till att få hålla om Tobias!

Ikväll har jag ätit renskav med pitabröd, tomat och thousand island-dressing. Var länge sedan.
Det dryga är att det är fredag och jag nu måste sätta mig med plugg igen.. BLÄ!

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: