Dessidessan

Livet med hjärntumör

Ingen pluggfri dag sedan 19:e januari

Kategori: Allmänt


Pluggandet gick bra igår med grabbarna och jag hade förberett en massa frågor till dem. Lär mig riktigt bra på o förhöra andra, de stackarna blev ju verkligen sågade :( Sry my lovelies... <3

Uppstigning vid sju imorse, pluggade och sen när jag var klar, släckte jag och sov en kvart till innan jag klev upp och åt frukost för att sedan gå genom snöovädret (hade dock STOR lust att kasta mig i en snöhög o leka med snön) till tentasalen.
De har ökat på tiden på hur länge man måste sitta till 50min, tror att jag var klar efter cirka 40 så de sista tio minuterna satt jag bara o tittade ut genom fönstret.. Gick alltså helt okey :) Får väl se hur bra de gick.

När jag kom hem tänkte jag plugga men var helt slut så somnade och sov i ett par timmar. Sen låg jag kvar och läste ut boken. Klev sedan upp och lagade tonfisksås och kladdkaka. Jösses vilken kok-vecka det har varit, känner mig så stolt över hur duktig jag varit i köket, nu e frysen smockad och plånboken återigen tom.. DOH!

De e partaj hos Alex ikväll o hade varit riktigt nice att träffa lite folk men jag är helt slut o vill mest bara vara ifred.. Ska svara på bokfrågorna o försöka få undan lite annat plugg o sen blir de nog bara en mysig hemmakväll. Jag har noll ork. Satt och funderade lite och jag har inte haft en endaste dag sedan den 19:e januari som varit helt pluggfri, DET är stört.... Jag har inte kunnat unna mig en hel dag utan plugg. Så jag hoppas på att få undan så mkt som möjligt nu innan jag åker hem så att jag i alla fall hemma kan få vara pluggfri åtminstone EN DAG.. Men misstänker att de inte kommer bli så iom att jag måste läsa böcker också och de e ju sånt man då måste göra dagligen för att komma någonstans. (och nej läsa böcker är inte att vara pluggfri när man hela tiden måste tänka på vad man läser och skriva upp sidnr, analysera och memorera för att kunna diskutera den senare...)

Naj, diska, köket ser som vanligt förjävligt ut efter att jag varit igång o så som sagt, plugg.. Fan...

Yours truly Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: