Dessidessan

Livet med hjärntumör

Gotlandsvisiten lider mot sitt slut

Kategori: Allmänt

Den här helgen har gått riktigt fort..

Anna var förbi i fredags. Härligt att träffa min stjärna även om vi mest satt i varsitt hörn av soffan och halvsov.. Helt slut båda två. Någon grannen var förbi också som hade ett barn på sju månader som jag höll i famnen en stund. Sjukt, jag är ju stressad för att kompisar i min ålder går o skaffar ungar men när jag höll i den där töisen, vars namn jag inte kan stava till, så kände jag verkligen att jag är inte redo för barn och vill inte ha barn ännu  på ett antal år. De e söta och fruktansvärt gosiga o hålla i så länge de inte dregglar eller skriker, men ta hand om ungen, nee hu, och trycka ut den, nee hu... Avvaktar nog ett ANTAL år till :P

Fick äntligen lax på kvällen också, mumma för töisen!

Umgicks med Tobias på kvällen. Vi såg Flickan som lekte med elden och så såg vi lite annat på tv. Till slut var det äntligen curling som vi väntat på så då blev det att knäppa mellan en störd film och curling. Det tog dock aldrig slut, fi farao vad lång tid en curlingmatch tar.. Men jösses vad spännande när de kom in i nionde omgången. :) Och de lyckades med det ingen trodde, att ta guldet :) Fi farao vad kul det var o se och helt klart värt att vara uppe till halv fyra för. Dessutom var ju Tobias bästa sällskapet. Han är verkligen en jättemysig kille och man kan verkligen vara sig själv med honom. Han har världens sötaste hund också - Tindra... :)

På lördagen så blev det plugg igen, sen åt familjen och Tobias våfflor, mumma, och sen bar det av in till stan för att se på hoppning. Såg Carro fullständigt äga upp de andra i 1.10 hoppningen.. Fruktansvärt snygg ridet. Men sen åkte vi hem för mina fötter höll verkligen på att frysa sönder. De var inte ens varma efter en halvtimme i badkaret... :/

Åkte med mamma och Jonas på grisfest i Endre och åt helgrillad gris, potatissallad och jättegod sallad till det. Fruktansvärt gott, det var nästan så man ville äta mer när man var proppmätt... Sen var min förhoppning om att jag skulle få bugga lite men de spelade ingen bra musik...TRÅK. Men de spelade iaf Breaking The Law, den bästa låten som går att spela live... :)
Jag och mamma åkte hem ganska tidigt efter att ha fått höra att vi var syskon..:P

Idag blir det väl en hyffsat lugn dag med mummo o moffa, måste plugga, handla och sen bär det av med båten till landet Sverige igen och sedan köra till Växjö o sen stupa i säng...
Därefter börjar de två helvetesveckorna i skolan, ser inte fram emot det....!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: