Dessidessan

Livet med hjärntumör

My man

Kategori: Allmänt


I've found myself a man. A really good man. Though he is perfect, the world around us isn't...

Yes, då har jag hittat en man som jag faller för då. Han är perfekt. Precis en sådan man jag velat ha. Lugn, mysig, lång, muskulös, envis så att jag får lite mothugg om jag själv är för envis, bestämd, snygg, sportig, kan laga mat, snäll och omtänksam med mera. Kämpar mot känslorna eftersom jag inte vågar låta mig falla hejdlöst för även om jag trivs med honom så enormt bra, känner mig bekväm till tusen och har så mysigt och roligt så finns det faktiskt två saker som sätter käppar i hjulen för oss. Det första är att vi sårar en person som vi båda två faktiskt bryr oss om genom att vara tillsammans. Allra helst jag mår dåligt för att vi sårar denna person och det riktigt gör ont i mig men samtidigt så är det han som gör mig lycklig och glad just nu. Han har blivit en stor glädje på väldigt kort tid och jag är inte redo att släppa honom ifrån mig när vi verkligen skulle kunna få det riktigt bra tillsammans. Det andra problemet är att jag bor i Växjö och han bor här. Han har börjat leta ishockelag på fastlandet som är någorlunda i närheten så att vi kan ses. Men jag är livrädd. Jag tror inte att jag är bra på distansförhållanden. Visserligen finns det ju fördelar med det - jag kan koncentrera mig på plugg och jobb och vänner och sedan ägna mig helt åt honom när vi väl ses. Men jag är ändå rädd. Men men vi får se hur det ordnar sig, blir tungt att lämna honom på lördagmorgon iaf. Riktigt tungt! Inte känt mig såhär bekväm, uppåt, vacker och glad sedan september 2008.

Men vi får väl se hur allt ordnar sig, antingen ordnar det sig och vi får fortsätta vara lyckliga tillsammans eller så gör det inte det, det får framtiden utvisa. Just nu är det i alla fall honom jag vill ha..!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: