Dessidessan

Livet med hjärntumör

Pappsen på besök

Kategori: Allmänt


Idag har Daniel varit här och jag gjorde scones till oss.. :) Mumma, var länge sedan. Sedan gick han hem och jag såg lite Alias, plockade undan lite i lägenheten OCH åt GODIS!! Mitt godisförbud är ju slut nu, klarat mig sedan fyra dagar innan nyår (undantaget var popcorn) helt utan choklad och godis. Himmelskt med choklad men kändes väl sådär med smågodis..

Jag fick dock dåligt samvete för mitt slappande så gav mig iväg ut på en joggingrunda i skogen.. Hittade en jättemysig slinga och jag är förvånad att jag klarade av o springa så mkt som jag ändå gjorde.. Det var grymt mysiga omgivningar och skorna gick riktigt bra o springa i så nu tänker jag verkligen försöka hålla igång mig själv och fortsätta med joggandet.. :)

Duschade, åkte bort till Daniel och hjälpte honom starta hans bil.. Tråkigt att alla åker hem men det ska ändå bli skönt o få lite tid över för mig själv..

Stack till Bibblan i stan också. Ville låna en bok som inte fanns. Men fick iaf reservera den. Nu har jag tre bibliotekskort för de går ju inte o sätta ihop bibliotekskorten - idioter - morr!! Har alltså ett för Gotland, ett för Växjö och ett för Universitetet.... Mongo!

Pappa och Marie har varit här också. Vi hjälptes åt att byta däcken, har dessutom fått bilen tvättad, fyllt på spolarvätska och dessutom kollat lufttrycket så nu e nog Loppan go o glá :)
Pappa bjöd på mat på Max och så fick jag en jättefin väska och ett påskägg :) Trevligt att få lite besök av familj!!

Nu e jag alltså hemma igen, vet inte alls hur det blir med Älmhult imorgon, har inte fått ngt klokt svar. Men ska väl försöka nå dem. Elin flyttar in på Campus på lördag och Elizabeth e kvar så har iaf någon jag kan träffa!!

yours truly
Alias-beroende godiskäkande Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: