Dessidessan

Livet med hjärntumör

It's hard for me to breath

Kategori: Allmänt



Tisdag: Var en dag med skola och därefter plugg tillsammans med först Elisabeth och sedan Mikael och Daniel. Därefter blev det massa fördrivningstid hemma innan Daniel räddade min kväll med sitt sällskap.. Rättade hans uppsats och han har blivit så enormt duktig på senaste. Han är typ på nivån som jag och Mikael var när vi började och han stiger ännu medan jag och Mikael står och trampar, orättvist... :P Men han ska ha riktigt mkt beröm alltså!!

Onsdag: Satt ute en stund med boysen innan vi pluggade en stund. Därefter blev det mat och handla för min del. Skulle ha knytkalas/grillning med Elisabeth, Ewa och Malin på kvällen så jag gjorde mammas goda chutney-sås och melon-sallad. Båda två blev riktigt bra och de blev riktigt populära i grillandet. Det blev en mysig kväll i kvinnligt sällskap.
Men det var inte bara vi som grillade, nu sitter alla ute på Tufvanängen och grillar, de sitter packade som sillar och myser... Jösses!! :) Men mys!
Hann införbi Daniel och spela lite tv-spel med honom, Chloe och Adam där på kvällen också...


Idag ska jag försöka ringa massor med jobb.
Har fyra ställen jag tänker ringa till - Eskelunds, Kilåker, Lummelunda och Badcafét i Slite...

Jag har nämligen lite smått panik... Mummo och Moffa är ju på stället vid Slite GK om jobb till mig. Men de lär vilja att jag åker hem för att träffa dem och jag tror inte jag kan eller vill åka hem.

Kollat kalendern och det är bara nästa vecka jag kan åka hem och då vet jag ju inte ens om de vill ha mig så känns ju sådär...
Men mest måste jag säga att mina senaste dagars/veckas tankar om att jag inte har något att åka hem till, gör att jag mår piss vid tanken på att åka hem.. Jag vet verkligen inte vad jag har att åka hem till och jag mår inte bra av de... Jag har ju hittat ett jobb i Österrike på en hästgård som låter intressant och jag är fan sugen för det gör ont i mig vid tanken på att åka hem. Jag vet inte vilka som är mina vänner längre och familjen finns ju ändå alltid kvar... Dessutom iom att jag bara kan åka hem nästa vecka så kommer de kännas kast o åka hem med tanke på att knappt ngn e hemma, alla e ju ännu i skolorna och Carro är ju utomlands så de kommer ju bara spä på min deppighet...
suck... drygt just nu...


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: