Dessidessan

Livet med hjärntumör

Ytterligare en vecka i Växjö

Kategori: Allmänt

Måndag:
Hade vår första riktigt långa, intensiva måndag med tre lektioner...
Fick tillbaka förkunskapstestet som vi gjort föregående vecka och jag blev riktigt shockad att det gick så pass bra som det gjorde. Fick 80 poäng och var endast 3st som var bättre. Snacka om att jag var glad! Dessutom har vi ju två tyskar i klassen och en som bott i Schweiz ett år så jag var riktigt positivt överraskad. Men som sagt, de var ett förkunskapstest och det var inte direkt djupgående grammatik så jag kände mig väldigt osäker ändå..
Men var ändå en positiv dag i skolan efter allt plugg som jag hade lagt ned under dagen..
Såg på film med Jocke på kvällen och hade väldigt mysigt..

Tisdag:
Uttalstimmarna på tisdagar e givande men tyvärr korta. Efter de hade vi grupp-plugg. Daniel lackade ur på mig lite eftersom jag blev lite småirriterad när han frågade om vartenda ord istället för att själv ha tagit med en ordbok.. Men jag höll mig lugn och jag är så förbannat stolt över mig själv. Jag har inte varit just ARG sedan april och i Österrike. Jag har blivit irriterad och besviken flera ggr men inte arg och jag blir mindre lätt arg nu för tiden. Det är så härligt att kunna säga det. Så glad att jag förändrats på den punkten =) 
Blev en promenad med Jocke efteråt.. Mysigt att bara prata och powerwalka lite..
Men efteråt däckade jag i sängen och somnade. Vaknade en stund senare utav att ja var genomsvettig men frös som en gris och hade feber så gick o lade mig igen utan o äta, plugga eller något bara låg och vilade o såg på tv.

onsdag:
Lång dag i skolan med historialektion.. Med påföljande film som vi slutligen efter mkt velande bestämde oss för att gå på..
Plugg på kvällen blev de och inte mkt mer.. Promenad och såg på fotbollen. trodde taket skulle ramla in över mig när killarna ovanför skrek och hoppade som tokar när det blev mål... =)

Torsdag:
Pluggade, gick promenad och handlade, gick på apoteket och hämtade ut böcker på Statoil. Sedan lagade jag skinksås så att jag fick tre portioner extra som jag nu frusit in.. Sen hämtade Tomas och Anton upp mig o så blev de filmkväll hos Jens med honom och Sara.. =)
Kvällen avslutades med att jag läste mig till sömns i princip.. När huvudvärken dödade allt omdöme och koncentrationen på boken släckte jag lampan och somnade bums.

Fredag:
Idag försökte jag komma upp i tid men huvudvärken dröjde sig kvar så fast jag gick upp kom jag igång med pluggandet väldigt sent.. Camade med mummo och moffa och ja har försökt plugga en hel del. Stött på enorma svårigheter med gramatiken idag.. När de andra bara repeterar, kommer ihåg och förstår så står jag och stampar för jag ska ännu lära, försöka förstå, ifrågasätta, bli förvirrad och frustrerad och sedan fatta.. Suck.. Tagit enormt på krafterna och varit riktigt ledsen idag. Blivit många sms till Sara och Mikael som inte heller de riktigt vart glada idag.. Nåja. Blev en promenad med Simon som är uppe ifrån Gotland och nu har jag fått i mig mat och tänker se på film. Imorrn blir det klokt plugg. Ändå ingen här som jag kan umgås med jo.. Framförallt saknar jag Jocke.. Han fyller år imorrn så har åkt iväg för o va med familjen. Känns jättetomt utan honom...

Film som sagt.
Ha de bra. pusss

P.s Som ni nog förstått så har vi alltså bara lektioner må-ons om vi inte har extra föreläsningar eller tentor på en torsdag eller fredag. annars är de dagarna för självstudier....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: