Dessidessan

Livet med hjärntumör

Regning dag i Växjö

Kategori: Allmänt

Jag är så ofattbart lycklig! Jag kan inte beskriva det klokt men jag älskar att bara hålla på med tyskan. Det är verkligen en drömvärld att bara gå i skolan och läsa tyska och bara ha tyskläxor. Låter ju helt stört men jag bara känner mig så ofattbart lycklig...
Eller alltså jag är väl egentligen inte lycklig men jag har en så bra känsla av välbefinnande i magen. Som sagt, svårt att förklara. Mår bra iaf, kort och gott... =)


Igår hade vi då första långa lektionen i historia kan man väl kalla det. Alltså bara Tyskland, Schweiz och Österrikes historia. Thomas är riktigt, riktigt intressant att lyssna på. Han har lika stark inlevelse som min gamla latinlärare på gymnasiet. Höjer och sänker rösten och väcker intresset. Det blir ett tufft ämne. Att läsa historia på tyska är inte det lättaste men jag tycker det är roligt. Är helt förvånad över hur fort tiden gick ändå när vi satt och lyssnade på honom. Kollade på klockan för första gången efter en timme och sen plötsligt slöt vi, hela fyrtiofem minuter senare. Sjukt. Eller vi hade lunch, sen var de 1h och 45min till.. =)

Efter det var det möte om utlandsstudier och praktik. Intressant men tycks bli mer komplicerat än jag trodde det var. Men fan vad jag längtar. Om ett år skall jag ansöka och sen är det bara ett år till och så är det iväg som gäller. Men iväg skall jag ju innan. Betalade startavgiften till resan till Berlin som är på höstlovet. Kommer bli nice!

Efter skolan stack jag ned till Växjö centrum och ställde in mina nya glasögon som kommit... Trivs riktigt bra med dem på.. Kan dock inte vänja mig vid hur jag ser ut. Men både Jocke och Sara tyckte jag såg bra ut så det känns positivt.. =)
Var med Jocke på kvällen också. Pratade om allt möjligt och glodde på dumburken. Han är verkligen lätt att prata med och jag kommer aldrig ångra att jag gick fram till honom och började babbla första dagen. Annars vet man ju aldrig om vi lärt känna varandra och blivit såhär bra vänner. En vecka har vi känt varandra men han betyder redan väldigt mkt.. =)

Har dock börjat sakna vissa människor. Carro allra helst, vet ju inte hur det går för henne och vill bara prata med henne om allt  som händer här men hon är så långt bort och jag kommer bara störa henne nu i allt hennes fixande inför flytten så det får vänta.
Kommer inte kunna åka till Elli när hon fyller år... Tråk! Saknar André (visserligen är han inte hemma längre nu men iaf) och en hel del andra där hemma.. Undrar om de saknar mig.....? Måste prata med mummo o moffa snart....

Idag har jag suttit med grammatik hela dagen. Men har ju inte fått min grammatikbok och inte heller den skönlitterära boken som jag ska ha läst i till på måndag så börjar känna mig en aning stressad. Får låna böckerna av Jocke en stund nu iaf och ikväll är det föreläsning om studieteknik. Kan behövas :P Eventuellt också Mammamia-kväll hos Jens med härligt folk, om jag orkar mig dit, mitt huve är knas idag.

Ha de bra, nu har jag uppdaterat er iaf..
Det regnar här och har gjort hela dagen. Det här är iaf det mest ombytliga stället när de gäller vädret. Ena stunden skiner solen och sen regnar det och plötsligt haglar det som sjutton så billarmen går som det gjorde i söndags när jag och mamma var på ICA Maxi.. :P  Knas! Inhandla regnjacka står högt på listan just nu....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: