Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tiden flyger förbi....!

Kategori: Allmänt

Trööööött. Nu börjar de kännas att jag bara sov lite mer än tre timmar i natt (satt lite för länge med grammatiken... Eller lade undan den i tid men sen kunde jag inte somna för att jag ju inte gjort färdigt den, tvångstankar, haha så de var bara att göra klart de).

Har ingen aning om hur jag ska göra med o berätta om min resa. Vad skall man prioritera att berätta när så otroligt mkt roligt samt jobbigt hände??? Sjukt jobbigt.... Fan...

Veckoplanering:
Imorrn börjar jag egentligen kvart över 10 med sista uttalslektionen - tråkigt, annars en väldigt rolig lektion. Men innan dess skall jag träffa Mikael och gå igenom översättning och grammtik...
Så stannar jag kvar o äter i skolan har jag tänkt och sen e de ju översättningslektion.
Efter de får jag ta o ta tag i länderkunde och mitt berättande om min resa. Lär väl inte ta hela kvällen kanske, men större delen misstänker jag... Tänkte göra översättning också och försöka repetera grammatik.
Onsdag e de ju länderkunde och sen e de spelkväll med VIA - Växjös internationella administratörer - föreningen jag e med..
Torsdag blir plugg dag (men borde nästan vara färdig med plugget då förutom allt repeterande) och sen e de ju Stallarna kväll också.. Ska se på SOS gute med tyskarna jo,..
Fredag, ingen aning först på dagen om jag nu pluggat färdigt, men tror jag ska ut med Becka på kvällen iaf, shakea loss lite =)
Lördag - vill dra igång bastukväll men de går trögt och så e de inge roligt om alla åker hem. Både Tomas och Mikael tycks ha planer på att lämna oss andra här på Campus. Okey de e kanske inte alla men trots allt två stycken väldigt roliga personer...
Söndag är som alltid pluggdag och så gäller de o tvätta och kanske packa så att jag vet vad jag ska ha med mig till Berlin...
Så förhoppningsvis ska väl den här veckan gå fort....

Sen som sagt bär det av till Berlin.. (på onsdagen efter två dagar med lektioner, sista lektionen i konversation,och intensiv samt extensiv text) Nice.. Kommer hem och så blir de två intensivdagar med bara plugga inför min första tenta och så tenta på onsdagen. Hjälp, enormt nervös för den!!!!
Shit, jag har räknat upp de de närmast kommande fjorton dagarna bara sådär, sjukt! Sen e de ju liksom November också.. Vart tar tiden vägen?

Har bokat in provet i konversation/uttal och text med Mikael till den 2:a november.. Men för de är jag inte orolig för, prata de e väl de enda jag inte har problem med? Vart med om en Desireé med tunghäfta???? Njae, tänkte väl de.. Och inte skrivkramp heller märker jag.. haha pusss haj

Kommentarer


Kommentera inlägget här: