Dessidessan

Livet med hjärntumör

MB, filosofi, lycka

Kategori: Allmänt

Min taktik att leva som MB, utan känslor, gick åt skogen ganska fort. Fanns ngn för intressant. Men dags att börja om försöket? MB is the shiet!

Not everybody can like you, you just have to suck it up and embrace it...

Suck, jag vet att jag förstört det.. Som vanligt! Jag är alldeles för skrämmande och otålmodig och tolkar allt precis som jag vill tolka allt. Som ett monster typ. :P Men de e ju lättare o förstöra allt själv och dissa än att just bli dissad,... Men de hindrar ändå inte jag ännu hoppas. Hoppet är ju de sista som lämnar en. Man vet ju aldrig, för en gångs skulle kanske mitt hopp har rätt och han hör av sig o säger att jag inte är dum i huvet. Utan ännu lika söt. Men men risken e inte så trolig. Tur att det troligen finns fler chanser som jag kanske inte förstör lika fort. Nu har jag skjutit upp mitt pluggande en hel dag, får ta tag i det nu,....


Fi farao vad kass jag är. Har verkligen inte gjort något värt att nämna angående pluggandet.. Skäms på mig. De känns som att de inte riktigt kommer gå vägen för mig imorrn på lektionen. Suck, men de får gå, jag pluggar väldigt hårt ändå och behöver inte direkt slita ut mig redan så jag unnar mig att ta de lite lugnt... Det handlar ju inte om att jag inte kommer klara kursen, den risken finns ju inte när de gäller de ämnena. Konversation, hur skall pratglada jag kunde kugga i konversation, finns de någon som kan föreställa sig de? Bara att jag kanske inte får högsta betyg och who gives a damn? Betyg har jag varit tillräckligt fixerad av i mitt liv.. =)

Får ju ta tag i det imorgon istället... =) Listan med saker o göra är iaf förberedd.. Dags att diska igen, kanske ska skriva upp de på listan också? :P

Glad för Jockes skull att han ska försöka med sitt ex, jag vill att han ska vara lycklig och jag hoppas att det fungerar... Lite rädd att jag inte riktigt kommer ha hans vänskap längre. Men jag vill bara att alla runt omkring mig ska vara lyckliga, vilket får mig att undra, när är det min tur? :P Nee men allvarligt, efter ännu en tankedag så är jag väldigt lycklig egentligen. Jag har en jättefin och stöttande familj och jag har underbara vänner, både här i Växjö och hemma på ön och haha lite överallt i världen nu faktiskt... Jag har kanske ingen kille men de finns väl tid för de med? Jag är på grymt bra humör i skrivande stund faktiskt :P
Verkar dessutom som om jag iaf träffat en riktigt underbar kille som förlåter mina brister och inte är sur på mig för att jag gjorde bort mig lite mot honom nu i helgen. Men jag blev inte heller kallad för söt. Så jag vet inte, kanske inte är mer på den fronten men men han e en väldigt fin vän om inte annat.
Så har jag insett att Grammatik är något enormt befriande, att plugga regler, hur skönt är inte de inte när man tänker på att livet inte direkt har några regler det följer utan tar outgrundliga vägar, än hit, än dit.. :P

Neee nog på filosofin såhär dags.. Sova? Njae, lite mer grammatik :P Ha de.. Pusssss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: