Dessidessan

Livet med hjärntumör

Gotland

Kategori: Allmänt


Klev upp ganska tidigt där på lördagen och åkte ut till Sanda och plockade upp mamma och Casper. Då var jag så sur så tvingade mamma att köra. Jag vägrade köra till Klinte efter o ha kört efter en idiot som kört MITT I VÄGEN i FEMTIO på SJUTTIOVÄG!!!! :P
Casper fick en endaste lott av mamma till ett chokladstånd. Och har han inte världens största tur då? Han vinner ju självklart storvinsten och får 2kg Marabou Mjölkchoklad!! Morr!!
Träffade min älskade Karin också, åt bakad potatis med henne och hennes mamma =)
Sen gick jag på tivolit med Casper. Hade jätteroligt åt honom men svor lite när jag efter ett tag insåg att jag bara hälsade på en massa föräldrar jag kände och alltså ingen i min egen ålder UTAN barn. kände mig lite gammal!
Köpte en lång kofta till mina andra outfitter från föregående dag.

Hem och duschade, sedan stack jag hem till söta Ellinor som var urgullig och klippte mitt hår.. Hon måste öva lite på att få de lika jämt på båda sidorna men jag e nöjd ändå. Blev snedlugg... =)

Så stack jag iväg med mammsen till idrottsfesten i sanda. Blev öl och pizza ifrån stenugnen, de var jättegoda!! Sen kom söta Tobias, härligt o träffa honom...
Så skulle onyktra mamma och jag slutligen hem då gick cykeln sönder som jag lånat så fick hoppa upp på pakethållaren bakom mamma. Länge sen jag skrattat så mkt som när jag satt och drog henne i jackan på högersida och skrek "Mamma mer åt höger, du e för långt åt vänster" mamma: "Nej jag ser de nymålade linjerna, jag är ju i mitten" så började jag sjunga på låten i Djungel George "akta trädet där". Hade extremt ont i magen av allt skratt. Älskar dig mamma!
Somnade som en stock men var ändå trött när jag åkte till mummo och sade hej då till henne och fick lite mer mat med mig. Mamma gav mig äppelmarmelad och äppelpajer och mummo lasagne, fisk och potatis, samt pasta, te, mattor och böcker som jag lånade.

Pluggade en stund på båten upp innan jag somnade som en stock. På kvällen blev de inte mkt gjort och sov sedan gott efter en jättefin helg hemma på ön!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: