Dessidessan

Livet med hjärntumör

Blodtrycksfall

Kategori: Allmänt

Jag börjar bli riktigt jävla trött på mina blodtrycksfall.. Har ju alltid haft dem så länge jag någonsin kunnat minnas. Men den här veckan har det varit extrem! Ramlade i duschen i veckan, snubblar på saker när de svartnar för ögonen och sådär, allt småsaker jag kan stå ut med. Men nyss blev jag faktiskt rädd. Skulle ställa mig på pallen för o rota på översta hyllan efter ngt ätbart. Antagligen gick det väl för fort från det att jag reste mig upp efter att ha böjt mig ned och flyttat pallen dit jag ville ha den och ställt mig på den. Det totalsvartnade för ögonen och på något vis lyckades jag ramla av pallen. Skadade mig inte eller så, men det är ganska läskigt att bara ramla när allt är svart och famla i luften med armarna efter ngt att ta tag i för att i nästa sekund inse att man ligger på golvet med soppkartongen i famnen... Kunde ju gått illa..
Lågt blodtryck kan uppstå om man ätit eller druckit dåligt men de tycker jag inte att jag gjort... Kan förebyggas med motion står de också så får väl börja röra på mig mer då, för såhär kan jag inte riktigt ha det... Läskigt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: