Dessidessan

Livet med hjärntumör

Wednesday, Thursday

Kategori: Allmänt

Allvarligt, vettefan va jag gjorde på förmiddagen igår. Låg väl däckad till halv tolv eller så. Huvudvärken har inte släppt sedan i söndags- den kommer och går och på morgnarna är det värst. Men sen åkte jag på stan, letade efter tjocktröjor men fan jag är ju ute efter det på helt fel säsong, finns ju inga. Fixade massa andra ärenden men insett att de finns ännu mkt kvar att fixa. Handlade bakingredienser och pratade med Carro på Maxi.
Så åkte jag ut till Sanda och spelade pärk, är verkligen sugen på att spela med mammas lag, tycker det är kul :)
Sen när jag kom in till stan igen var de bara o packa upp och duscha snabbt sen kom Carro. Nice att äntligen få umgås med henne igen. Vi pratade och busade, som vanligt, fram till halv två då vi insåg att vi måste sussa.

Fem i halv sex idag, torsdag, väckte Carro mig med orden " Dessan, dags o gå upp nu, om du inte går upp så kastar jag mig på dig" "Ta de lugnt för fan" var mitt svar och så var de bara o pallra sig upp. VI åt frukost tillsammans och Carro sa att även hon sover underbart i sängen - den sängen är iaf den bästa!! Sen åkte hon till jobbet och jag försökta börja med bullbakandet men så slog huvudvärken till och jag fick gå o lägga mig, somnade och sov till och från fram tills dess att Carro ringde ifrån jobbet och undrade om hennes mobil fanns där och som jag letat men utan framgång.
Försökte sedan börja med bullbaket igen sen men någon har stulit min jäst!! Eller den är iaf spårlöst försvunnen och utan jäst kan jag ju inte baka bullar och jag har noll lust att gå ut och gå till affären - kan ju börja regna när som ju!
Måste köpa sockerkaksform innan jag kan baka det så det e typ bara muffins jag kan baka nu, men har verkligen tappat baklusten, det suger.
Får köpa mer jäst och så får jag baka bullar och bröd imorrn istället som kompensation (kanske).
Får se vad som händer idag, blir nog ingen träning idag heller eftersom kroppen inte är på topp,...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: