Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hemma igen, på heltid fram till hösten!

Kategori: Allmänt

Tisdag 19/5-09

Klev upp i ganska klok tid på morgonen. Var med mamma. Vi köpte kuddar och lakan till mig, samt letade efter en skohylla och badrumshylla. Packade sedan hur mycket saker som helst hemifrån mummo som jag packade in i min lilla hattask och körde bort till lägenheten som jag ska hyra av pappsen. Packade upp allt och väntade på att Jimmie skulle höra av sig. Hämtade upp honom och så handlade vi ingredienser till pannkakor. Han fixade iordning min nya dator, som mamma hade tagit med sig in till stan, och hjälpte mig lite smått med att sätta ihop badrumshyllan och skohyllan. Jag bakade pannkakor och så blev det film. Han utnyttjade dessutom min tvättmaskin men de torkade sakta så han sov över här. Men inte fan hade sakerna torkat till morgonen därpå iaf. Morr! Hoppas på att kunna hänga mkt ute på balkongen sen i sommar.

Onsdag 20/5-09

Körde hem Jimmie runt lunch-tid, utan kläderna, de var ju inte torra. Åkte ut till Sanda och umgicks med mamma. Packade saker att ta med till stan, tvbord till exempel. De pappa hade är inte med hjul på så kunde inte flytta tvn själv. Så tog med mitt tvbord in till stan som är med hjul så att jag kan vrida den mot soffan, sängen eller flytta på den, helt själv. Åt mat med familjen i sanda och åkte sedan in till stan, plockade upp Jimmie vid jobbet så hjälpte han mig med att flytta tvn och så kunde han äntligen ta med kläderna. Sen åkte vi hem till honom och jag hjälpte honom att packa upp halva hans nya soffa. Film och sedan åkte jag hem.

Torsdag 21/5-09

Handlade på Öb och bingan efter att återigen ha packat och donat här. Laddade upp bilder ifrån Cypern på facebook, det tog halva förmiddagen. Åkte sedan ut till Åminne och åt med familjen och firade moffas årsdag i efterskott. Vi gick ned till havet och jag övervägde om jag skulle ta med bikinin och bada eller inte men tänkte att de kan verkligen inte vara tillräckligt varmt. Men stod med vattnet upp till över knäna och svor över att jag inte tagit med den, för då hade jag klarat av årets första dopp i Sverige... Drygt!
Åkte från Åminne till Vallstena där Mårdii och Wire väntade. Wire hjälpte mig att klå Mården när vi lanade wc3. Men sen var han tyvärr tvungen att gå hem igen. Men jag och Mården fortsatte spela de och AOE halva natten och så avslöt vi med en film som vi satte igång halv fyra.

Fredag 22/5-09

Men vi var ändå uppe till middagstid och satt åter vid datorerna kort därpå. Åkte in till stan till fyratiden. Jag packade upp allt jag hade inhandlat föregående dag och gjorde mig sedan iordning för freerollen på Kanonen som jag hade anmält mig till. Pratade med Simon Johansson om de på Fb så han och Stefan kastade sig in till stan ifrån Viklau för att också vara med och självklart hamnade vi alla tre vid samma bord. Men jag åkte ut redan efter 27minuter. D-D mot A-K. Misstänkte att han hade den handen men ville inte lägga mig eftersom jag ju vet att jag är dålig på att läsa motståndarna. Men men de var kul så länge de varade =)
Åkte hem, hade nada o göra, satt vid datorn en stund och försökte komma på något så ringer helt plötsligt Tilde och de slutar med att hon kommer hit och att vi snackar skit halva natten, tror hon gick hem vid halv två.

Lördag 23/5-09

Min namnsdag och prövotiden på körkortet gick ut idag!
Klev upp tidigt och åkte med mammsen ut till Stånga där de blåste och var riktigt kallt när jag kollade på dem när de spelade Majpärken. Jag är så sugen på att spela själv alltså, frågan e ju bara hur många träningar jag kommer kunna komma på med tanke på jobbet. Men är ju ledig under stångaspelen... Åkte sedan hem och började städa... Drygt, torkat lister, garderobsdörrar, alla andra dörrar, fönsterkarmer, alla andra karmer, spindelnät i taket, ränder på toaväggen med mera. Är ännu inte färdig. Ska ännu diska och fixa färdigt vardagsrummet. Men de ska bli skönt när de är ordentligt städat ÖVERALLT, så att jag kan hålla koll på när de blir smutsigt igen. Jeppa kom hit en stund och gjorde mig sällskap och när han drog så hamnade jag här istället, dumt av mig, så måste fortsätta imorrn. Har laddat upp massor med gamla bilder, gamla minnen. Drygt, fick mig o tänka på Jimmie och han e ju på fest ikväll. Kom såna där dryga tankar - "undrar vem han raggar på ikväll, om han går hem med någon, tänk om han får med någon hem och de knullar i sängen där vi hade sex, tänk om han blir kär, varför kan han inte bara ringa o be om skjuts hem....." M.m. Vill ha ett ragg, så att jag ska sluta få såna tankar emellanåt (de är bara emellanåt, känns helt okey att vi inte är tsm, så de e bara ibland jag får återfall och då är de iofs skitjobbiga men de får jag väl räkna med så länge jag ännu bor kvar här på ön).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: