Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stångaspelen och Växjö nästa!

Kategori: Allmänt

Träffade pappsen och Marie på fredagseftermiddagen och pappa var så snäll och köpte ett nytt batteri till bilen så att jag förhoppningsvis inte skall ha några fler problem. På kvällen jobbade jag först med Louise och sedan Niklas och det var under den tiden som jag och Niklas jobbade som vi hade en smitning på macken. Någon hade plockat av främre regskylten och tankade på. Polisen är efter dem eftersom de inte plockat av bakre regskylten och vi därmed vet vilka de är. Men de är ju inte gotlänningar så vi har nog ingen chans att få tag på dem. Drygt.
Efter jobbet åkte jag ut till Sanda och kom på räven med att jaga mammas höns. Trodde att jag lyckades skrämma iväg honom men under tiden jag sprang upp och väckte mamma så tog han fler höns den där dumma räven. Sen kunde man ju inte sova..

Klev upp klockan kvart i åtta på lördagen efter cirka 2-3 timmar sömn. Åt frukost och så åkte vi ut till stånga. Parkerade husvagnen och började sedan ladda för våra pärkmatcher.
Våra matcher på lördagen gick åt skogen. Första matchen borde vi ha vunnit men vi hade flera kassa domslut mot oss som gjorde att de fick poäng så det blev två matcher med bara tvåpärkare. Sög.. Men hade roligt med lagkamraterna....
Carro kom ut på kvällen. Hon, jag, Elias, Emil och någon full kille bollade lite på kvällen och sedan satt vi o pratade med grabbsen i deras tält på kvällen. Jag och Carro hade skitkul och skrattade åt allt möjligt :P
Blev ändå tidigt i säng i Louise husbil.

Söndagens matcher däremot var i helt annan klass. Så jävla jämt, båda två blev tre pärkare. En match tog två timmar och den andra två och en halv. Jag gjorde mina bästa matcher någonsin. Jag tog baken och mina inhugg satt faktiskt. Hade så jävla roligt när vi spelade mot Almedalen för då är allt på skoj och de gnäller inte och domaren var bra. Matchen därpå sög däremot, motståndarna var de gnälligaste jag mött och jag kan inte fatta att de ens tycker de e kul att spela när de bråkar så jävla mkt. Drygt. Nåja, jag sparkade iväg bollen och tog baken på dem, hääärligt!
Efter den matchen som var den sista att avslutas under hela stångaspelen åkte vi och grillade med gubbarna ifrån sanda if och några i laget och sedan åkte jag och mamma hem och somnade gott...

Solade på måndagen och tog det allmänt lugnt. Promenerade till jobbet och träffade Ellen och så såg vi på Fenixorden.

Inte en jävel hörde av sig eller svarade mig när jag äntligen var ledig på tisdagen. Dagen började med underbart humör. Hade ju pratat med Joel på natten och lät som att vi kanske skulle ses. Men varken han eller någon annan svarade. Så försökte jag dra ihop ett gäng och gå o se Ice Age men de gick å sket sig rent ut sagt. Åkte till slut ned med Jocke på hamnen och åt en glass. Träffade Jeppa m.fl. Även Jimmie.. Han satte sig på stolen bredvid mig utanför glassmagasinet då hans sällskap satt vid bordet bredvid. Men det blev bara på tok för mkt, reste mig upp och gick. Kändes så sjukt konstigt att sitta sida vid sida med killen jag var tillsammans med i två år utan att vi var där tillsammans.
Så kvällen avslutade jag på¨så jävla dåligt humör så det e inte sant....

Onsdagen blev en dag av solande, mathandlande, sovande och sedan jobbade jag. Helt sjuk dag på jobbet. Från att jag började klockan nio var det längsta uppehållet jag hade mellan kunder på 11 minuter fram tills jag slöt. Sjukt mkt folk och tog sjukt mkt på krafterna. Bara en av fem dagar avklarad... Suck.

Idag har André vart här och vi har pratat med hp. De ska skicka ut packmaterial och så ska jag skicka in datorn och de skall fixa den. Får väl se hur det går.. Jobba ikväll igen, får väl se hur trött jag e, sovit jättedåligt idag.
Ha det bra, dags att fixa lite. Puss och kram


Jo förresten: JAG KOM IN I VÄXJÖ! ska bli så jävla skönt att få flytta härifrån, så känner jag just nu iaf och jag ser verkligen fram emot att börja.. Letar lägenhet för fullt... =)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du skall nog se att du träffar en trevlig sork inom snar framtid!

    2009-07-16 | 20:42:48
  • Dessidessan säger:

    Haha okey, vem är denne anonyme kommenterare? Om jag skall vara helt ärlig så är jag inte så jätteintresserad av att träffa någon ny just nu. =) Skön känsla, så jag har inte bråttom!

    2009-07-17 | 07:07:37
    Bloggadress: http://dessidessan.blogg.se/
  • jag säger:

    Nä ingen speciell, kikade in en snabbis bara, Fan vad skönt för dig.. Då går det framåt i alla fall.

    Jag hejar på dig!

    Allt har sin tid och plats......

    2009-07-22 | 23:16:20
  • Anonym säger:

    Ingen speciell? Känner jag dig? :P =)

    2009-07-23 | 19:05:13
  • jag säger:

    Nej... måste låta lite läskigt men jag lovar att det är jag inte! Fann din blogg lite intressant på något konstigt vis bara! Lycka till med allt, Hej hopp golvmopp.

    2009-07-23 | 19:23:28

Kommentera inlägget här: