Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 8(?!)

Kategori: Allmänt

Suck, livet är verkligen en bergochdalbana här, önskar bara att nedförsbackarna kunde gå lika snabbt som för just en bergochdalbana....
Vi har bara 70 gäster just nu så finns inget o göra.. Igårkväll hade vi dock två norrmän som jag pratade lite svenska med..

Har haft N1tjänst från torsdagen till lördagen, var jätteskönt att sova ut varje morgon och sedan jobba men riktigt drygt att inte ha en lång eftermiddagsrast.

Idag har jag återigen normal tjänst.. Dagen idag hitills har dock varit riktigt jobbig. Min mensvärk har kommit tillbaka med full kraft. Känns som om någon hugger mig med en kniv för varje gång steg jag tar. Smärtorna strålar sedan ned i benen så att jag börjar halta, knäna darrar och när smärtan blir för stor svartnar det för ögonen. Jag jublar, så lycklig är jag att värken är tillbaka - not, snarare riktigt förbannad. Fick någon slags stark tablett av Frau Jochum som faktiskt hjälpte så måste handla sådana piller.... Måste ju kunna jobba, tänker inte sjukanmäla mig för min jävla mensvärk, vågar inte heller så.... Sitter just nu med datorn på magen vilket är riktigt skönt eftersom den är "varm och go".. :P


Grälade med Natascha häromdagen.. Kan inte för mitt liv tycka om henne. Hon kallade mig långsam, i vägen, dålig och idiot. Fan vad jag hatar att jag inte kan säga ifrån här. Har gått och blivit en svamp igen som suger åt mig varenda negativt ord jag får och mår skit av det på grund av att jag inte kan försvara mig själv eller säga ifrån då orden inte räcker till plus att personerna jag grälar med vägrar lyssna på vad jag har att säga "Det intresserar mig inte"..... Mådde skit av vad den lilla tjejen slängde ur sig,... Har sån lust att starta en catfight med henne och avreagera mig men tror inte jag får behålla jobbet då... :P

Men allvarligt va fan räknar dem med egentligen?! Den enda erfarenheten jag har det är den jag fått under den tiden jag varit här medan alla andra gått en utbildning på minst två år, de var säkert lika förvirrade som jag när de började sin utbildning och då utbildade de sig säkert i lugnt tempo och kastades inte in i den hårda verkligheten som ett femstjärnigt hotell har.
Förutom det glömmer de att tyska inte är mitt modersmål så ofta har de inte någon förståelse alls för att jag inte förstår vad de säger utan blir riktigt förbannade på mig och kallar mig saker som seg, långsam och idiot... Så jävla störigt...
Dessutom handlar det inte alltid om att jag är långsam, utan om att de är slarviga så det går fortare för dem. Som till exempel med dammsugningen häromdagen. Jag dammsugar "långsamt" då jag går det noga och ser till att få bort allt skit medan de bara drar över golvet ett par gånger och överhuvudtaget inget alls under borden där allting ligger....


Svårt att sluta o tänka på honom men det skall väl ordna sig så småningom.... om 10 dagar hade de vart två och ett halvt år.. Skitsamma, det finns fler fina killar. Ingen här dock. Hahahaha.. Petra och jag pratade om det och det finns faktiskt ingen alls som intresserar mig här.. Lite tråkigt faktiskt men samtidigt skönt att bara strunta i killar för tillfället och koncentrera mig på jobbet och tyskan..


Pratade med mamma och Jonas i helgen, de sa att tremånadersgränsen är som jobbigast men att det snart blir bättre igen med hemlängtan och sånt. Hoppas verkligen det för jag vill verkligen hem just nu, samtidigt som jag inte alls vill hem efttersom jag inte vet vad jag ska göra hemma..
Jonas kommer om exakt en vecka, kan knappt bärga mig, vet inte riktigt vad vi ska hitta på men jag oroar mig faktiskt inte, vill bara träffa honom, prata och prata och återigen prata...

Neee nu ska nästa maskin in i tvättmaskinen, ha det så bra. Kramar och Pussar och tack till Anna och Tilde för era kommentarer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: