Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 15

Kategori: Allmänt

15/2 – 09 (70 dagar kvar)

Kvällen igår var väl inget speciellt, varken dålig eller bra.
Dominique tappade däremot en hel bricka med saker på, då led jag med honom. Fick en blomma av Frau Jochum igår i alla hjärtans dag present.

Ringde och väckte Domi imorse klockan halv sju då vi båda hade sju-tjänst. Han lovade att kliva upp men han gjorde tydligen inte det och somnade om. Det var tredje gången han försov sig, så nu blev han av med alla lediga dagar för en lång tid framöver. Johannes har redan försovit sig 4 ggr. Tredje gången tog hans lediga dagar för resten av februari bort och nu fjärde gången pratade han med Herr Jochum. Vet inte exakt vad han sagt men vad jag förstått på det hela så får han lov att stanna (egentligen skall vi få sparken när vi försovit oss mer än tre ggr) men vi vet inte om han gör det. Han har tydligen sagt till Herr Jochum att han inte trivs på grund av Petra, Brigitte och Martin och att han inte vet om han vill stanna med tanke på hur mycket övertid vi jobbar som vi inte får betalt för m.m. Så vi får se.

Dagen blev helt knas. Nicole fick några smärtor i sidorna av magen och föll ihop och storgrät. Läkaren kom, sedan kom röda korset arbetare, sedan kom ambulans och så till slut polis. Alla gick runt och var oroliga och blev griniga på varandra. Vet ännu inte hur det har gått för henne, hon fick åka till sjukhuset. Forslades bort med dropp i armen på en bår och med helikopter.
Polisen var där för att de måste tydligen godkänna att det var så pass allvarligt med Nicole så att de skulle få flyga helikoptern då det är flygförbud i Österrike på söndagarna (det var iaf vad Kathi precis förklarade för mig). Vi har fått fler glas nu iaf men det saknas ännu otroligt mycket bestick…

Senare: Skit och Pannkaka!!! Jag har fått förlängd tjänst på torsdag och det på grund av att jag ”inte kunde menyn” men det gjorde jag egentligen. Det är snarare så att jag fått förlängd tjänst på grund av att jag är rädd för min chef. När han bara frågar om en rätt då går det bra, då hinner inte hjärtat banka på så hemskt. Men ikväll frågade han först en, kunde jag, sedan en till, kunde jag halft och sedan en till. Efter första dunkade hjärtat så högt att allt jag kunde höra var mina egna hjärtslag och så hörde jag honom som om han vore jättelångt bort. Störigt!!

Jo, och så fick jag höra av Kathi att jag var fräck men då sa jag ifrån och förklarade för henne att det jag sagt inte alls hade med fräckhet att göra! Jag stod nämligen och lastade på tallrikar på en tablå som jag hämtat och hon ville ha en tallrik ifrån ”värmelådan” och då var jag i vägen för henne eftersom hon uppenbarligen inte kunde gå runt mig. Då frågade jag henne vad hon ville ha och så sa hon att hon ville ha en tallrik. Då sa jag det till henne att om hon bara säger något så kan jag flytta mig så att hon kan ta en tallrik istället för att hon skall behöva vänta så länge. DET tyckte hon var fräckt :S:S:S:S:S suck…!



16/2-02 (69 dagar)

 Hände inget speciellt, hände inget roligt inget dåligt.
Skulle träna på eftermiddagsrasten… Var så otroligt trött så tänkte att jag sover en timme först för att få lite energi, men nee, det slöt med att jag sov hela pausen, tror jag behövde det.
Kvällen var inge speciellt med heller.



17/2-02 (68 dagar kvar)
Inget speciellt hänt idag heller. Var på fjärde och femte stationen och fick göra slavgöra men samtidigt så då har jag iaf något att göra.

Schemat för resten av februari är nu uppsatt:
(2 = 8-11, 11:25-14:30, 19-22:30 //1= 7-8 8:30-11, 11:25-14:30, 19-22:30)
18 - ledig
19 - 2, förlängd tjänst så börjar 18 och kvällsmat mellan 19-19:30
20 - 1
21 - 2
22 - 1
23 - 2
24 - 2
25 - ledig
26 - 2
27 - 2
28 – 2

Kvällen gick skit!! Men det har gått bra så pass länge nu så att det var väl lika bra att jag fick en skitkväll så det kan fortsätta gå bra sen. Tappade nämligen en tallrik i golvet…. Fastnade med den i en stol när jag skulle klämma mig emellan. Stolsryggarna på station fem är nämligen precis så höga att de slutar en bit ovanför där jag normalt håller tallrikarna när jag bär. Måste alltså lyfta dem högre och då förlorade jag balansen på tallriken på armen och för att återfå balansen måste jag sänka armen och boom där var stolen – fan!
Råkade dessutom tippa av en kniv i knät på en gäst när jag skulle lyfta upp en tallrik. Besticken glider ju när man böjer tallriken precis så mkt så att man kan få in fingrarna under och lyfta upp dem och dessa gled lite för långt innan jag hann räta upp tallriken. Nåja, så kan det gå…

Karola ringde mig ikväll! Underbart att höra hennes röst igen och få lite uppdatering på allt som händer i Soest!

Jo i eftermiddags gjorde jag en kalender för de dagar som är kvar och nålade fast pappret på väggen! Nu skall här räknas ned på riktigt!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: