Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 14

Kategori: Allmänt

13/2 – 09

Pratade med Familjen Waahlins två, små, söta döttrar(de har en tredje också men hon kan då verkligen inte prata ännu, lite för liten för det :P). De lindrar lite saknaden efter Emilia och Casper.
Men annars hände det väl inget speciellt under dagen, inget negativt och inget positivt. Folk har börjat bli uppstressade, vi får ju mycket gäster nu. Redan idag har gästantalet stigit. Dessutom på gästlistan nu finns namnen Ernst August, prins av Hannover med och Prinsessan Caroline av Monaco. Jag hade aldrig hört talas om dem tidigare men vi skall iaf tilltala dem med Ers Kungliga höghet. Hur många ggr kommer inte jag att glömma det då? Får undvika dem helt enkelt… Ringde till Jimmie för att få lite fakta om dem, han fyller tydligen år den 26:e februari, jag hoppas innerligt att de inte ännu är här då…


14/2-09

Har inte börjat mitt pass ännu men jag såg gästlistan för dagen så jag förbereder mig på det värsta. Från ca 85 gäster har vi idag 157. Nu kommer det bli riktigt stressigt och jobbigt! Riktigt många åker idag men mer än dubbelt så många kommer, varav alla som kommer stannar till den 21:a. Sedan ryktas det om att det kommer komma ett lika stort gäng då den 21:a, alltså blir resten av februari lika stressigt. Det finns både positivt och negativt med mycket folk. Folk blir inte lika griniga på varandra för att man råkar ta varandras arbete och man behöver inte gå och leta efter jobb på samma sätt. Men jag själv kommer nog att bli väldigt utsatt. Jag blir väl slavspringare och då gäller det att jag vet vad det är de ber mig om annars kommer jag blir utskälld dagligen.
Nåja, är iaf äntligen på etaget igen från och med imorgon. Ha Rumsbetjäning igen, det som jag ju faktiskt kan. Börjar klockan sju tre dagar framöver, sedan har jag ledigt igen. Sedan är det varannan dag 7, varannan 8 fram till nästa onsdag och sedan har vi inte schema längre.

Oj! Hahaha, fick ett sms ifrån Farmor, det är ju alla hjärtans dag idag. Har jag inte tänkt på över huvudtaget…!! Stora kramar till er där hemma på alla hjärtans dag!

Waahlin åkte idag, fick varma goa kramar innan de åkte och så önskade de mig lycka till och så sa vi ”Ses igen” och jag längtar verkligen för nu kommer de bli tomt utan dem, ingen alls att prata svenska med plus att de var ju så otroligt snälla!!

Först var dagen hur lugn som helst, det hände absolut INGENTING, sen bröt helvetet lös. Men jag hade fel, iaf när de gäller dagen, jag blev inte den som fick allt skit utan Kathi, såg att hon verkligen inte mådde bra men hon lät mig inte heller prata med henne så jag kunde inte göra något för henne.
Det blev sent för alla, klockan tre fick de som skulle gå hem halv tre gå hem och klockan halv fyra fick N1:arna som skall sluta klockan tre gå hem. Alla gästerna kom så sent och stannade så länge och det saknades bestick hela tiden så vi kunde inte göra i ordning tallrikarna därför tog det otroligt lång tid att duka upp allt också.
Petra kom in och skrek på allt och alla för att det inte fanns tillräckligt många tallrikar så att hon kunde få duka. Men det är ju inte vårt fel att det saknas bestick. Så ställde hon sig och började göra dem hon med och sa till oss alla att det skulle gå fortare om hon gjorde allt själv. Men va fan, spelar väl ingen roll som gör tallrikarna om det ändå inte finns bestick, vilket hon trots allt insåg efter ett tag.
Saknades i slutänden små knivar, små skedar, vattenglas och rödvinsglas. Det finns inte så det räcker till alla så för att få det att gå ihop får vissa inga rödvinsglas, andra har inga brödknivar och vissa får ha frukostglas till vattenglas…
Jag och Dominique klarade det precis att bli färdiga till klockan fem så jag slapp iaf jobba över.

Nu ska jag titta på ett avsnitt av Gossip Girl och glömma bort att det är alla hjärtans dag. Ha det så bra, saknar er, puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här: