Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 13

Kategori: Allmänt

12/2-09

Vi åkte till St Anton igår. Gick runt och tittade lite och åt på restaurang. Jag åt ”ostpannkakor med lingonsylt och sallad” smakade faktiskt helt okey.
Sedan åkte vi tillbaka till Zürs, jag gick och sov en stund vartefter vi gick och spelade biljard i personalhuset. Jag blev fullständigt utklassad kan jag säga, han spelade så otroligt mycket bättre utan alkohol i kroppen. Men lärde mig faktiskt en hel del ifrån honom på hur man ska sikta.
Vi gick till en annan restaurang där jag äntligen fick äta en pannkaka, men det smakade inte alls som mummos, mammas eller mina så blev lite besviken. Jaja fick en iaf, nu kanske jag kan hålla ut ett tag till.
Vi spelade skitgubbe uppe på Jonas rum. Mysigt och hemtrevligt! Kändes så dubbelt att det var sista kvällen. Ville ju inte att han skulle åka hem för han har stöttat så mycket och jag har blivit så mkt gladare men samtidigt kände jag hur trött jag var och att jag behöver sova på mina raster. Visste inte hur jag skulle känna, men kände huvudvärken på väg så gick och lade mig iaf.
Blev ganska så förbannad eller egentligen mest besviken när jag kom ned och såg att Kathi inte var där utan att hon gått någonstans. På hennes säng låg nämligen kassar, kläder och saker och det var överhuvudtaget inte förberett så att hon bara skulle kunna krypa i säng utan att väcka mig. Hon kom vid halv ett och nog blev jag väckt alltid… Suck, tycker det är så tråkigt att hon inte har den hänsynen att kunna fixa sånt innan så att hon inte väcker mig.

Klev upp klockan 8 i morse och duschade och gjorde mig i ordning. Mötte sedan Jonas utanför hotellet och så gick vi till busstationen. Det blev ett snabbt avsked för bussen kom fort, han tog i och för sig den tidigare men i alla fall, men det kändes ganska skönt för då började jag inte gråta eller så… Gick hem och lade mig och sov igen,…
Tydligen förstod han inte hur man köpte biljett i automaten så hoppas de ordnar sig så han får köpa en på tåget.

Dagen hittills idag har varit skit. Idag har jag noll ork. Var glad när jag kom till jobbet men det första jag fick höra var: ”Är du indelad hos oss idag?” Svarade: Nej, har bara kollat på menyn. ”Vilken tur!” Gissa vem det var?! Jo, Natascha, hon är verkligen så otroligt elak. Jag förstår inte hur hon fungerar. För min del är det självklart att även om man inte tycker om varandra så kan man iaf vara artiga mot varann på jobbet så att man kan jobba med varandra men hon drar sig verkligen aldrig för att kasta ur sig något elakt..

En gäst ringde idag och bad oss hämta upp tvätt. Jag blev lite förvånad och sa att för det behöver ni en städerska. Då sa hon: Gör det bara och så lade hon på luren. Jag frågade då Slobo om jag kunde ringa någon eller säga till i receptionen eller så men han sa bara till mig o låta det vara – den jävla lata idioten. Han tyckte jag brydde mig för mycket och att jag skulle sluta förstora upp det så hemskt. Jag förstod ingenting av hur han tänkte. Jag tänker som så att vi ju faktiskt är på ett femstjärnigt hotell och då ska vi väl göra allt för att göra gästerna nöjda och då se till att någon hämtar den där tvätten. Pratade med Andy om det och han ringde Jessika, husfrun, som sa att de fixar det. Det tog två min men Slobo tyckte att vi inte behövt göra det och blev sur. Så kom Martin och ville höra vad som hänt och skällde ut mig för att jag inte helt enkelt kopplat samtalet till receptionen. HALLÅÅÅ, hur kopplar man då och hur fan är det meningen att jag ska veta det..? Men nästa gång vet jag att jag ringer själv eller säger till receptionen för Slobo är uppenbarligen för lat för o fixa det.

En annan grej jag blev lite tjurig på idag var att jag hade fått en bricka med efterrätter på och jag var indelad på den stationen dit det skulle men jag måste ju ha hjälp att dela ut det eftersom det var flera tallrikar. Sa det till Selina men hon tar hela brickan ifrån mig och säger till mig att hämta vin istället till bord 52. Bord 52 hade inget vin, fick gå o kolla på bordslistan vad de hette eftersom tydligen bara namnet stod och då blev hon sur för att det tagit så lång tid.. Suck.. Hon kunde ju ha hämtat vinet själv, eftersom hon visste vad de hette, och så kunde jag ha fått behålla min bricka istället för att hon skulle ta den ifrån mig. Så är det ofta här. De tar jobbet ifrån en vad man håller på med, hela tiden!!

Hade ju eftermiddagspasset med Kathi också. Tre ggr har hon gått och rökt, vad får jag för rast egentligen medan hon är iväg? Pratade lite med Jonas om det igår att rökare har fördelar och även kaffedrickarna.. Det är orättvist, men tänker varken börja med cigaretter eller kaffe för att också få de där rasterna och få dricka hur mkt jag vill.

Nu ska jag lära mig menyn, det är en stor sjurättersmeny. Kan bara förrätterna så.. Ha det bra. Puss och kram

Senare... Fick tidsutjämning ikväll, är ledig alltså...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: