Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tider till våren

Kategori: Allmänt



Lååååååång dag i skolan idag.. Åtminstone känns det så för Grammatiken var riktigt seg och hela andra halvan av eftermiddagslektionen pratade bara Thomas... :O
Men vi fick kaka och te iaf :)
Så fick vi ju faktiskt reda på lite tider i Januari.
13 januari omtenta Grammatik
15 januari omtenta Översättning
18 januari, kursstart kl 10.15 - 11.45 och så har vi Grammatiklektion direkt på det från 13.15-14.45

Fick dock veta att par tråkiga nyheter också. Vi ska läsa hela NIO böcker nu i vår varav någon var Kafka som jag ju inte alls tycker om, som vi läste för Göran på gymnasiet. Vårterminen håller dessutom på till 20:e maj och SEN blir det Österrike i två veckor, alltså blir det Österrike väldigt sent...

Naja, haft en trevlig dag med alla. Tycker så mkt om dem, tråkigt att Jocke, Emelie och Petra lämnar oss till våren. Men de kanske kommer till någon så förhoppningsvis behåller vi antalet.
Pratade med mamma också nu på rasten. Myspys! Kanske ska göra de till en måndagstradition att ringa henne och babbla lite under rasten...?! Gjorde det ju förra måndagen också och hänt ett par ggr till...

Nu blir det plugga och så sova tidigt ikväll, sista gången jag tittade på klockan i natt var hon halv fyra, jag kunde inte för mitt liv somna!!

Yours truly Dessidessan

Gaaaaah!! Kan inte bestämma mig om jag ska göra provet eller inte.. Usch! Hu, jag vill inte!! Men mamma tycker jag lika gärna kunde göra de.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: