Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lill-julafton

Kategori: Allmänt


I min familj firar vi alltid redan på den 23:e... Det har varit en tradition sedan dess att mamma och morbror flyttade ut. De firade på den tiden alltid med morfars bröder, alltså tjocka släkten och för att slippa stressa med egna paket och julfirande på morgonen den 24:e så firade de och hade de lite mysigt kvällen innan.
Den traditionen finns ännu kvar och är min favoritdag av alla juldagarna....



Vi börjar klockan fem med glögg och äter därefter massvis med mat tillsammans, avslutar med det bästa på julbordet - gröt.. Därefter ringer vi tomten. Dock tror jag att tomten kommer komma för sista gången nästa år för nu har nog bror min listat ut vem han är....
Tomten kommer strax efter sju och delar ut massor med paket sen delar syrran ut resten och så öppnar vi gemensamt. Därefter tar vi det lite lugnt.
Sedan gissar vi på pengar i ett rör varje år, vi barn iaf, sedan fikas det och sen åker man hem.

Fick massa braiga julklappar också:

Svensk ordbok
svarta sidenpyjamasbyxor
vantar
Harry Potter och halvblodsprinsen
Gardinstång
Duschdraperi (mitt i Växjö räcker ju inte runt hela duschen så får alltid torka av toan som e dyngsur.. :P)
ljusprydnad
skrivböcker ifrån Twilight-böckerna
pengar
gardinstång



Slutligen bar det iväg hem till Sanda med familjen. På dörren när vi kom hem hängde det en påse med ett paket i. Tänkte väl inte så mycket på det, Jonas brukar få paket på dörren i juletid. Men så skriker Emilia när vi kommer hem att det var till mig och jag kollar efter, jo tänka sig.. MEN det står inte vem det är ifrån så sitter nu här och klurar på vem som kan ha gett mig ett paket och väntar på att klockan skall bli tolv så att det är julafton och jag kan få öppna det.. :)

och nu har jag laddat upp en massa bilder och sådär..
Imorgon är det julafton på riktigt, härligt...! Får se vad vi hittar på hela dagen :)

Yours truly
Dessidessan



Kommentarer

  • ..... säger:

    Du måste ju komma ut med vem som gav dej den hemliga julklappen:-)

    2009-12-25 | 21:33:04

Kommentera inlägget här: