Dessidessan

Livet med hjärntumör

Förbannad

Kategori: Allmänt

Jag kan inte ens minnas när jag va såhär förbannad sist!!!!

Jag kokar av ilska och egentligen är det väl inget att bli sur för men tack vare det här så är hela dagen förstörd och hela morgondagen... FAN!!!

Bakgrundsfakta: Vi har två tavlor med tider till två olika tvättstugor som man bokar genom att sätta i ett lås med nr på ens lägenhet.

Jag hade tvätttid nu vid 12 till 15. Kommer ut och ser att någon annan går in i min tvättstuga. Går tillbaka och kollar, jo jag har tvätttid. Går ut, ja då e de ju en utbytesstudent så jag får traggla på engelska och hon säger att hon bokat ettan men den satt redan ett lås på... Snäll som jag ändå försöker vara tänker jag att ja, då är väl bara den personen kvar länge då. Jag går och pratar med personen men nej hon hade också vid 12-15.
Då som först går det upp för mig att den här jävla utbytesstudenten har bokat idag vid tolv och skulle ha tvättstuga ett. Som hon den andra ju varit snabb och redan tagit ur sitt lås ifrån på bokningstavlan och satt det i dörren så då tog utbytesstudenten bara tvättstuga två eftersom hon inte fattar hur de går till.
Fi fan, gick och förklarade för människan hur de går till här med bokning och tvättstugor och att hon gjort fel och ingen annan, men idioten kunde inte ens klämma ur sig ett förlåt....! Det var ju inte det lättaste att förklara heller för hon stod fast vid att hon inte gjort ngt fel,...
Gick hem och ringde Mikael för att kunna lugna ned mig annars hade jag fan strypt den arroganta människan, för jag kan inte förklara ens hur arrogant hon betedde sig...
Jag skulle ju ha kunnat kasta ut henne men måste ju ändå vänta på tvättmaskinerna och då hinner mitt ändå inte bli det minsta torrt, hinner ju inte ens köra alla maskinerna...

Så nu har jag alltså ingen tvätt-tid.. Jag hade dock tur och får en tvätttid kl 9-12 (brukar aldrig finnas tvätt-tider de närmaste tre dagarna, så var även nu fallet, fanns både fredag och lördag morgon 6-9 annars fullt förutom 9-12) men jag hade ju tänkt att vara färdigpackad idag med kläder och så.. Det går ju fullkomligt åt helvete. Kommer alltså kunna packa imorgonkväll eftersom det ju tar en halv dag för allt att bli torrt. Jippi, packa dagen innan, när man ska va borta en månad. Den e fan inte rolig!!

Nu ska jag äta frukost och försöka lugna ned mig och komma fram till hur fan jag ska göra med allt nu...
Jävla utbytesstudent. När jag får min ska jag förklara de där systemet för henne/honom så att personen aldrig utsätter någon för ngt sånt här.. Allt blir så drygt då.. V
a spelar det för roll att man bokat tvätttid nu två veckor i förväg för att det passade perfekt med idag när de kommer en sneaky utlänning och snor den som inte ens har vett i skallen o säga förlåt...
Ok, lugn var de.......

Yours truly
Dessidessan aka The Pissed Girl

Kommentarer


Kommentera inlägget här: