Dessidessan

Livet med hjärntumör

ElektrikerN

Kategori: Allmänt


haha mitt i mitt seriemaraton plinger det på dörren och utanför står en liten förvånad Emelie som  säger att hon inte har någon ström.
Eftersom jag vart med om att min säkring gått så går jag med henne upp till elskåpet (i joggingbrax, utan strumpor och med linne - sexig outfit) där en kille står och filurar också.. Visar sig att det är killen som bor mittemot henne och att han inte heller har ström...
Vi lyckas få upp jordfelsbrytaren som visar sig att det är den som slagit ifrån. Jag säger hej då till Emelie och går ner. Mina fötter hinner på den lilla biten ifrån andra våningen till första bli utstirrade av en kille som står och väntar på hissen. Flinande går han dock in i hissen och försvinner.
Hinner knappt mer än stänga dörren så plingar det igen och en uppgiven Emelie står där.
Återigen står killarna där uppe och bråkar men de ger snart upp och går in i lägenheten. Jag leker elektriker (efter ett misslyckat samtal till Keso) och slår av alla säkringar och trycker upp jordfelsbrytaren igen. Vi går in i Emelies, för övrigt väldigt snygga lägenhet, och klickar runt på belysning och knappar men jordfelsbrytaren slår inte ifrån. Så då plingar vi på hos killen igen, som vill värma glögg på spisen till sig själv och de andra killarna som satt där inne och spelade och när han sätter igång spisen slår jordfelsbrytaren av.. Haha så det blev ingen glögg för hans del, sa att han får gå till Stubor imorrn och säga att något är fel med spisen och låta den va tills dess så att Emelie slipper sitta i mörkret... :) Hade lust o erbjuda dem min micro, hade man kanske fått va med o spela lite.. Men de får bli en annan gång...
Alltså har jag lekt elektriker och klarat det med bravur.. *stolt*

Yours truly
Dessidessan aka Da Elektrika

Kommentarer


Kommentera inlägget här: