Dessidessan

Livet med hjärntumör

Trött på att packa

Kategori: Allmänt

Sov otroligt länge idag, det var dumt gjort men otroligt skönt. Imorrn blir inte sömnen så länge iaf - ska till tandläkaren..
Har idag packat ihop allt i mummo o moffas källare och kört hem till lägenheten och börjat packa ned i de resväskor som jag har....
Har även vart på stan och inhandlat linser, tecknat linsboxen så jag får linser hem varje månad i brevlådan.. Blev ett linne, en tröja och så partykläder till lördag också.. =)
Sen här  hemma har jag kollat massa på bostadsbidrag men vet inte om jag skall ange hyran som den är med allt som ingår eller hyran enbart för lägenheten så skrivit till Stubor för att se om de vet... Räknat ut min årsinkomst med csn-bidrag och sådär också så det blir lätt att ordna när jag vet mer om hur det går till.
Bokat båten till fastlandet, bränt skiva att lyssna på på resan och skrivit till hon jag ska hyra rum av så att hon vet när jag kommer..
Har börjat packa och sådär.. Shit vad kläder man har egentligen som man inte använder, men som mamma uttryckte det "allt ska med för man vet aldrig när man behöver något".
Så var Jeppa här på snabbvisit också. Vi bytte födelsedagspresenter. Han fick snapsglas, en snapsbok och så lite o snapsa på. Jag fick min efterlängtade brödrost, härligt! Kommer sakna honom!!! Nåja, han får väl ta o komma upp och hälsa på eller så får jag röva bort honom! =)
Börjar bli trött på allt packande och planerande.. Men jag ser verkligen fram emot att få komma igång med tyskan igen. Satt och knåpade på det längsta mail jag någonsin skrivit till Karola ikväll, satt och svor över att jag inte kan säga allt som jag vill på det sätt jag vill... Så nu ska de bli skönt att komma längre med tyskan =)

inhandla/önskar mig:
tvättkorg
kastruller (en stor och en liten)
diskställ (mummo har de nog till mig)
kaffebryggare (mummo har nog en till mig)
lakan (mummo har)
duschdraperi (vet inte hur upphängningen ser ut så de får jag avvakta med)
kroppsspegel alt. en större så man iaf ser hela överkroppen (lär väl behövas men antar att jag får nöja mig med badrumsspegel till att börja med, men de hade kunnat passa väldigt bra med en som e stor som överkroppen ovanför byrån och så hyllan ovanpå de, -planerar på tok för mkt) Mamma har!! =)
golvskrapa
sopset
rengörinssaker (diskmedel, badrumsspray först o främst)
kontorsstol (har en skön och enkel på jysk för 199 som jag tyckte var jättehärlig, *minnesnotering*)
madrasskydd
linser
glasögon
datorväska för farmors pengar
partyoutfit till lördag
hålslagare
häftapparat
block


Fixa/göra:
slipa, betsa och måla vardagsrumsbordet eventuellt även nattygsbordet för jag såg att de var väldigt fläckigt och slitet de med.
betala adressändring
betala hyran för lägenheten i Växjö
kolla upp angående bostadsbidrag (kan jag göra klokt när jag sett vad sista lönen ligger på så jag vet hur mkt jag får in innan skatt för sommaren och så plussa på 80% av csnbidraget på de)
beställa linser (kolla att dessa passar)
packa och hämta allt i mummo o moffas källare
skriva ut kartor över Växjö i sanda


Önskelista:
Datorhögtalare Köpt för Farmors pengar
Dammsugare
Brödrost, fick av Jeppa
Mikro  fick av familjen
TV
nätverkskabel
frys fick av familjen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: