Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tors - söndag- tandvärk, strand och sötnos

Kategori: Allmänt

Min tandvärk blev bara värre och värre under torsdagskvällen... Var riktigt jobbigt på jobbet. Emil sov över men jag klev upp kvart i sju på fredagsmorgonen (slöt vid tre) när värktabletterna släppte och jag inte kunde sova längre. Ringde tandläkare och försökte koncentrera mig på annat. Fick slutligen en tid och när jag kom dit så sa hon att det var jätteinfekterat och att hon tyckte den skulle opereras bort men att det inte går nu när det är så inflammerat. Jag fick penicillin och så berättade hon att det är på grund av den här infektionen i tandköttet runt visdomstanden som jag haft feber i en vecka och min halsmandel är öm och svullen. Drygt!!!!
Nåja, fick iaf hjälp och det var härligt att få en salva där så att värken avtog!

Åkte sedan ut till Åminne och badade med mummo.. Mys! Sedan blev de jobbe.. Stannade kvar en stund på jobbet efter att ja slutat. Pratade med Kick och Jesper och fick skjuts hem. Somnade fort...

Skulle åka med Markus på stranden på lördagen. Bestämt sedan länge.. Men i sista sekund fick jag veta att han hade två vänner som ville med. Blev ganska anti men gick med på att kompromissa genom att åka till Åminne så att jag skulle kunna va med mummo istället om jag blev alltför utestängd. Men vad Markus inte berättade för mig var att alla tre redan börjar dricka och de blev mer där. Så jag kände mig en aning utnyttjad som fyllechaffis..........
Tur att Niklas var med iaf, Markus kompis, han drack inte lika mycket så han och jag hade ganska kul. Stanley och Markus somnade i baksätet på vägen hem, har de båda sleeping beutisarna på kort :P Mohaha! Träffade Georg i Åminne också, länge sedan man pratade med honom...
Hem, äta och duscha och sedan jobba sista nattpasset för sommaren. Så härligt när det äntligen var över!
Vi hade lite problem med en kund så jag har i princip en anmälan nu om ofredande mot den personen. Men han var inte sig själv, han blev körd till psyket. Tycker bara synd om honom. Men snacka om att adrenalinet dominerade resten av kvällen...
Hem efter att jag slöt klockan 03.30, sussade och somnade som en stock på en gång.

Vaknade halv elva med ett ryck. Hade glömt att ställa väckarklockan och skulle ju börja klockan 12 så hade tur att jag vaknade. Har varit helt dött idag på jobbet och jag har gått runt och dammat för o hålla mig själv vaken..
Bara två pass kvar på jobbet nu... Torsdag den 13:e 8-16 och fredag den 21:a 8-16.

Det är helt sjukt. Jag har sett den sötaste killen jag någonsin sett tror jag. De ögonen........ Gah!! Han var inne i veckan och handlade och då skämtade jag lite med honom. Träffade honom på stan kvällen därpå och så har han vart inne ett par ggr nu i veckan.. Jag kan inte slita ögonen ifrån honom. Han har vart inne i joggingbyxor och i kavaj o slips och han e så sjukt snygg i båda. Jag blir helt knäsvag. Står typ o rodnar. Nåja, utseende är ju inte allt och känner inte killen men snacka om ögongodis!! Kick skäller på mig för att ja inte vågat fråga om hans nr och jag tvivlar på att jag kommer träffa honom igen nu när jag inte jobbar kväll så det känns lite drygt men en sån sötnos glömmer man inte i första taget! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: