Dessidessan

Livet med hjärntumör

Shoppinggalen, sjuk med mera

Kategori: Allmänt



Tjoho!!

I onsdags och torsdags blev de riktig shopping. Jobbade visserligen på onsdagen men det blev ändå, synkontroll, beställning av linser och köpte ett nytt halsband samt öronhängen till mig själv i födelsedagspresent :P

Torsdagen gick ut på att fixa massor med lägenhet som vanligt och så åkte jag ned på stan och handlade ännu mer. Blev en tröja, en väska, en bok, en film, linsvätska och nya string. Hade härligt sällskap utav Ellinor som efteråt hängde med mig hem och gjorde spagetti och köttfärssås som blev riktigt gott. Känns ju så onödigt att laga mat till sig själv så det blir ju bara youghurt, macka och pannkakor, hela tiden om och om igen.. Så det var gott med något nytt. =)
Efteråt såg på vi film och sedan tog jag mitt pick och pack o åkte hem till mummo o moffas lägenhet. Pappa skulle ju komma hem över helgen så jag åkte dit.

Vaknade flera gånger på fredagsnatten och mådde allmänt kasst. Blev doktorn. Fick penicillin mot urinvägsinfektion till slut även om min sänka inte alls visade på någon infektion i min kropp och läkaren egentligen inte alls hade någon aning om vad det var. Hade grova smärtor i magen iaf, feber och trött som sjutton. Knaprade ipren, sov och jobbade sedan nattpass under påverkan av flera värktabletter...

Lördagen, sov massor när jag vaknade o skulle göra mig iordning och sticka till jobbet hade jag en stor böld på halsen. Då hade ena halsmandeln svullnat och halva munnen.. Som tur var lade det sig på den timmen som var innan jag skulle till jobbet. Hade ju sett ut som någon slags Quisimodo (hur de nu stavas) annars.. Tror alltså inte heller att jag hade urinväsinfektion men tydligen hjälper ju penicillinet mot febern så får väl se vart de leder..

Jobbade söndagen också, bara sov innan, så trött trots att  jag sover. Passet gick iaf bra, även när jag var själv ifrån 2-06... Hann med o göra allt, ovanligt... Hade jätteroligt med ett par taxichaufförer på natten, vissa är verkligen hur goa som helst!!

Måndag. Idag har jag jobbat med Jimmie och vi har haft väldigt roligt. Busat och bråkat. Vi har busat med stackars Emil också. Skickat ett roligt mail, väntar ännu på att han ska se de, tycker så synd om honom men det var så roligt (A) Jag visar mitt rätta jag ännu emellanåt! :P
Nu mår jag iaf bättre. Feberkänningar emellanåt men mer ont i munnen ännu. Svullnaden där har inte lagt sig. Har till o med problem att få in en liten banan i munnen för de gör så ont att gapa... sjutton också...

Pratade med Jonas idag i telefon också.. Vi kom fram till att de e lika bra att jag tar den lägenheten jag fått erbjudande på så får jag eventuellt skaffa bättre om jag inte alls står ut sen senare... Så skrev på kontraktet idag för Stallvägen 32 i Växjö... =)

Har börjat använda mig av ordet särskilt igen. Det är ett ord jag inte kan säga och ett ord Jimmie alltid mobbat mig för när jag sagt det. Så varje gång jag säger det hör jag hans röst i skalle "Vad hette de? Hur säger du det där?" Men jag blir inte ledsen eller gråtmild utan bara skrattar och blir lika sur på honom som vanligt. Önskar jag kunde kasta en kudde på honom så han blev tyst. Hahaha! :P Så Jimmie, se upp för kuddar om jag ser dig någon gång i framtiden.. haha...!

Har problem. Vet att jag borde va hemma o ta de lugnt och vila mig lite, har ju jobbat väldigt mycket de senaste tre veckorna. Men överväger att ta ett 21-06 pass imorrn när jag e ledig och ett 17.30-03.30 pass på lördag. Tar jag dessa pass innebär det att jag endast är ledig en dag på hela veckan och den dagen har jag dessutom slutat 06 på morgonen så hur trött kommer jag inte vara då. Borde vila, men vila kan jag samtidigt göra efter den här veckan för då har jag ändå bara ett pass i veckan som kommer och ett pass veckan därpå så det suger ju iaf. Så vet inte hur jag ska göra, står alltså hälsa och välbefinnande mot pengar, för de e mkt pengar de handlar om på de här passen, och de där med hälsa har jag ju inte vart så bra på den här sommaren iaf..
Plus att de e så ovärt att va ledig när det ändå inte är någon som hör av sig och vill ses eller svarar om jag själv hör av mig så varför ska man va ledig? Ja, Emil, jag vet att du finns där, tack vännen <3, men jag trodde att jag hade fler vänner som ville ses....................

Kommentarer


Kommentera inlägget här: