Dessidessan

Livet med hjärntumör

Min resa till Växjö

Kategori: Allmänt

Träffade Tobbe också på måndagskvällen, han kom hem till oss och såg film... =)

Tisdagen blev de Kalkbrottet med Carro, the loveli Carro... Vi har ny solteknik där vi hyller över oss filtar.. var ju kallt ju och massor av moln.. Sjukt irriterande.... Kommer sakna henne så otroligt mkt,.... Men hon har ju fått plats i Sjöbo nu så hon åker ju iaf snart så de var ju ingen idé att stanna hemma för hennes skull...

Så hem till mummo som gjort ärt och morotsstuvning med fläsk. Gjorde snabbvisit på Jysk också o handlade härliga gooa fleecefiltar och madrassöverdrag. Mummo har vart så underbart go som hon alltid är och fixat överdrag till min lejonkungenpuff och moffa var så söt och smörjde min cykel.
Var hemma hos JJ också, aka Jimmie men från och med nu kommer han heta JJ i min blogg. Snodde tillbaka min matta och lite sådär och myste med vännen innan ja åkte hem igen och kröp ned i sängen på en gång...

Somnade sent och upp tidigt på onsdagen. Då åkte jag med båten till Oskarshamn och därifrån körde jag min lilla Loppan till Växjö. De skulle ta två timmar men jag lyckades på knappa tre. Tog fel i en rondell och då var de kört, helt kört.. Vilse i staden Växjö men tillslut kom jag in på rätt väg av en slump och då var det bara att köra på....
Äntligen framme vid huset bäddade jag sängen o lite sådär sedan bar det av mot Campus...
Drog in på turistbyrån och skaffade en stadskarta med vilken jag lyckades leta mig ned till Campus där Malin Ronström kom och mötte mig på en cykelparkering. Så cyklade vi runt och hon visade mig en massa. Det var några som hoppade bungyjump på området, snacka om avis jag var.
När jag tyckte att ja hade koll på ett ungefär vart saker låg så stack jag tillbaka till rummet jag hyrt efter att ha handlat och hyrt film inför kvällen.
Pratade med min rumsgranne, en kille från Göteborgs som pluggar till Polis. Grymt snygg kropp har han. och på tal om killar så jag ett antal snyggingar, kommer vrida nacken ur led om de fortsätter såhär :P hahaha

Blev film på kvällen, var helt slut och orkade inte göra annat än att ligga i sängen o glo...

Tjänat ihop massor av Vuxenpoäng nu iaf:
*Checkat in själv på båten
*Kört ombord själv på båten
*Kört av båten
*Åkt båten själv
*Kört på fastlandet
* Hyrt rum i Sverige


JO!! JJ tog ju körkort på onsdagen också så ett stort grattis till honom!!!!!!! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: