Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mår bra trots datumet!! =)

Kategori: Allmänt


Tjoho!!
Är på fasligt bra humör idag!! Klev upp och mådde bra, pratade med mamma en massa om planer och sånt. Hon åkte införbi Farbror Fynd o köpte lampan jag hittat där.. =)
Så här hemma fixade jag massor med data, försökte ringa hp och till en som hyr ut rum i växjö, båda utan framgång. Sedan gjorde jag en bulldeg och åkte ned på stan för o träffa Carro. Vi prövade glasögon till mig o har tre par hemma nu (fanns egentligen ett par till som jag tyckte om men man får bara ta med tre par hem) som jag tycker om och som jag funderar på. De e inte alls som mina gamla glasögon. Mer färg, mer snärt, mer allt.. Ska ju köpa två av dem, de e  ju tag två betala för ett par där på Specsavers så det ska nog ordna sig. =)
Sedan blev det lampköp. Köpte taklampan och en fönsterlampa som jag gillade inne på La Vie.. Skönt o va av med den delen.. Men börjar bli fattig den här månaden igen..
Gick till Synoptic också och fick nya linser, hon höll med mig om att de här linserna inte alls passar mig så skall prova ett par till, passar de inte finns de inga fler alternativ för mig. Drygt eftersom om jag inte skaffar linsboxen så ingår inte synkollerna o då måste ja betala för den förra och den går ju på mer än 500 spänn.. suck..

Åkte hem igen iaf, lånade brödkavel av grannen för de hade jag ju glömt att jag inte äger någon och satte igång med bullbakandet. Nu blev det även ett par chokladmuffins som blev misslyckade men som smakar himmelskt!
Ska väl se på film nu tror jag, har lånat två från jobbet - Push och En schopaholics bekännelse..

Mår jävligt bra idag och är på riktigt bra humör trots att det är just den 11:e augusti. Mitt och Jimmies datum.. Men som sagt, jag mår jättebra och trots att jag tänkt en hel del på det och har tänkt en hel del på våra fina minnen så känner jag varken vemod, sorg eller längtan.. Jag har varit jätteglad inombords idag och jag anser att det nog är det största framsteg jag gjort i rätt riktning sen de tog slut mellan oss för läääääääääääänge sen :P
Härligt, stolt över mig själv! =)

Anmält mig till nollningen idag också, ska bli nice o komma igång, längtar så efter tyskan nu. Skrev lite med Henning idag, längtar tillbaka till Soest och det är ett helt år tills jag ska dit igen. Börjar fan överväga att åka dit på jullovet om jag har råd... SAKNAR DEM!!

Emil kanske kommer hit o ser på film med mig så jag ska väl röja undan efter allt bakande..
Ha det bra nu! Pusss!

P.s Den där sötnosen finns ännu kvar i huvet, hur sjutton ska jag få tag på honom? Både Carro o Stoffe tycker ja ska åka till jobbet o sitta där o vänta tills han kommer men allvarligt, hur desperat e inte de då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: