Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lediga dagar

Kategori: Allmänt

Tjoho!

Var ledig i tisdags och igår.

Tisdagen gick sakta men säkert åt när jag försökte få tag på någon att umgås med. Men slutligen hörde André av sig och han, jag och Jocke gick och såg Ice Age. Sedan blev det glassbaren och Tilde kom dit och anslöt sig till oss. Blev massa fotande i almedalen och i innerstan. Slutligen eldshow på stora torget och sedan åkte de andra hem. Själv stannade jag med Niklas, Emil, Jakob och Jimmie på nunnan och sedan blev det Munken.
Jag och Niklas hade väldigt intressant samtal. Tydligen har hans familj en sommarstuga precis innan backen i Åminne, konstigt att vi inte lyckats träffas tidigare men kul att äntligen ha hittat någon som är lika tokig i Åminne som jag är =)
Men hade tandvärk (problem med tandköttet runt en visdomstand, gör så satans ont) så gick hem efter att ha pratat med lite Taxichaffisar som typ skällde lite på mig för att jag var nykter, haha :P

Onsdagmorgon åkte jag med mamma till stan. Ägnade mer än en timme till att pröva glasögon på, hum vad heter de där nya glasögonstället på adels? JO! Specsavers! Hittade flera par glasögon som jag gillade.. Lite störigt.. Men behöver ju ett par nya men tror jag ska dra med någon kompis också som får uttala sig, har ett par favoriter iaf =)
Sedan blev det mer stan, vi kollade på La Vie på tavlan jag vill ha till lägenheten men hittade där den snyggaste lampan som jag sett som jag nu önskar mig hett i födelsedagspresent eller iaf bidrag så att jag kan köpa den!!!

Blev även födelsedagspresent till bror min. Tilde, Viktor och Mården köpte jag till på tisdagen. Nu måste jag bara klura ut vad Jeppa och Pappa ska få....Sedan kommer Ellinor i september och Carro i oktober. De kommer också bli svårt..

Sedan blev det Kalkbrottet med Carro, massor av prat och skönt att ta igen. Visst var jag jävligt sur på henne för hennes dåliga kontakt men det gick över rätt fort, tycker så förbannat mycket om den tjejen.. Jobbigt läge... :P Jag som kan va riktigt långsint.. haha..
Sen blev det handla, har ju inte haft mat i kylskåpet på ett tag nu så det blev en inhandling och då klarade jag inte att stå emot sista boken som finns ute i Twilight serien.. Så igårkväll gjorde jag typ inget annat än att ligga och läsa. Har fått tillbaka läshuvudet, jag som knappt läst på sistonet. Jag har inte druckit te heller men det blev det ett par koppar igårkväll :)

Min aptit är verkligen ombytlig.

Idag har jag solat, läst, lagat klok mat (stolt över mig själv) och gjort mig iordning och så. Nu börjar jag snart så kanske dags o packa saker till jobbet och ta en ny värktablett mot den hemska tandvärken. Va fan, till o med svårt o gapa så stort att ja får in en liten banan i munnen.. Sjukt irriterande...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: