Dessidessan

Livet med hjärntumör

My big hairmakeover

Kategori: Allmänt


Tjooho!

Igår var det ju då dags, Det jag varit nervös för i nästan en månad, att vara hårmodell. Klockan sex kom jag dit, då gick vi först ut för att ta förebilder. Kamerakvinnan, en äldre dam och en kille i tjugoårsåldern någonstans och så jag.
Mig satte de igång med sist så jag fick dessvärre vänta till klockan sju och våndas lite till. De började med att dela upp mitt hår. Underhåret fick en mörkare ton i brunt som jag tror hette 4,01. Mittenhåret behöll de i min egen färg och överhåret fick jag en annan aningens ljusare brun som hette 4,65. Så fick jag sitta med det och folie i en ganska lång stund.
Så tvättades allt ur och jag njöt av härlig huvudmassage.
Därefter klipptes håret upp ganska rejält. Det som är långt är ju samma längd som innan men det är väldigt uppklippt så att jag får ett rundare fall än det plattare jag hade förut. Jag älskade dessutom färgen på mitt hår så får jag fick se hur det såg ut. Mina ögon tog en blå ton mot det mörka håret och jag kände mig jättefin en stund.
TILLS de klippte en rak lugg då blev jag lite skeptisk. Men jag tror jag kommer vänja mig vid den också och tycka att jag är okey i den.
För att dessutom stajla till det lite så våfflade de hela mitt hår så att jag typ fick affro, haha. Och än idag, när jag sovit på det och borstat ett antal ggr så är alla våffellockarna kvar.
Klockan halv tio blev de klara med mitt hår!

Som sagt, det blev lite ovant att ha rak lugg men älskar färgen och på det hela är jag väl nöjd för att inte ha haft något att säga till om.
Killen och den äldre damen blev även de jättesnygga. Och bilderna kommer tydligen i en tidning som heter Höst Mode Gotland. Men hur den kommer ut har jag dessvärre ingen som helst aning...


Idag har jag umgåtts med mummo. Ätit god mat, vart ute och gått med kusinernas hund Dumle och börjat packa, valt väskor och lite sånt där småfix.

Lång dag, sov dåligt i natt så gäspar som jag vet inte vad...

Nu har jag iaf skrivit lite om håret men kanske ska lägga in en bild också?! Om jag vågar. Kan ta en bild ifrån när håret var stort och våfflat så får jag sätta in en bild på när det är rakt och normalt sen också.
Ha det bra och enjoy the hair! ;)

Kommentarer

  • Josefine säger:

    jävlar vilken skillnad det blev!! jättefint juh=)

    2008-09-11 | 14:47:29
  • Linnea R säger:

    Wow, vad snyggt? Hur ar allt med dig? Kram

    2008-09-16 | 02:53:44
    Bloggadress: http://ronstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här: