Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tysken här igen

Kategori: Allmänt

Halloj!

Tisdagskvällen blev riktigt rolig! Att se Eurotrip med så många nationaliteter var riktigt roligt. Höra italienarnas reaktion över italienaren i filmen och så vidare. Myspys med alla!
Pratade dessutom en hel del med Vanessa, jag har verkligen haft tur som delar rum med henne, hon är urgo! Vi gjorde situps tillsammans dessutom.....

Igår i skolan mådde jag väl inte helt finnemang. Har ju varit småförkyld nu ända sedan i fredags. Halsen har gjort ont utan att de händer något mer så har inte tränat sedan dess. Igår kände jag mig febrig så låg och vilade på rasten över två stolar, haha några skrattade åt mig. Jo förresten jag har fått lite nya klasskamratet och en av dem kan norska, de e lite komiskt, så vi pratar med varandra på norska/svenska. :D
Mycket mer gramatik igår också. Huvet snurrar ännu! Men skoldagen gick ändå väldigt fort. Åt mat med Romain och vi satt i solen och njöt, det var riktigt varmt igår.

Cyklade sedan hem riktigt snabbt efter skoldagen och bytte om. Gick till skolan igen och åkte buss till vinprovningen. En farbror berättade lite snabbt om hur de gör vin, visade oss lite grann och sådär. Bland annat fick vi allihop kämpa oss upp för en jääääääättelång trappa för att gå upp på ett mindre berg och kolla på plantorna. Haha, har aldrig hört så många sucka och stöna samtidigt :P
Efteråt fick vi ett halvt glas vin utav 3 olika vita viner och två olika röda viner, vi åt ost och lite bröd och myste. Trevlig kväll som sedan fortsatte på CocoLoco (en pub).. Kom hem runt halv tolv, gjorde läxan och somnade som en stock...

Idag har skolan inte gått jättefo
rt men helt okey. Vi har presenterat oss lite mer ingående för varandra och idag hade vi även Albert som lärare för första gången. Han är precis lika bra som Alex så det gör mig ingenting alls att vi har två olika lärare. Efter skolan satt jag och ett gäng kvar och försökte vänta ut regnet men efter en timme gav vi upp och cyklade alla hem till vårt. Jag och Simon cyklade som dårar till Max men ändå var vi dyngsura när vi kom fram.

Sedan dess har jag gjort pannkakor, lyckades bättre den här gången, rakat benen, klippt luggen vilket gick åt helvete den är inte rak alls och börjat byta om. Det är nämligen så att jag tänker strunta i att jag är sjuk nu, jag är trött på att vara sjuk, jag har på tok för mkt energi och jag vill träna så ikväll går jag till skolsporten. Blir min sjukdom värre, bra då kan jag ligga i sängen och ta igen mig, blir det bättre, bra då kan jag få leva igen.
Hoppas dock verkligen på att de inte blir värre, imorrn ska vi ju åka och bowla i Friedrichhavens stadt....

Ha de bra, nu ska jag fortsätta byta om, har iaf uppdaterat nu....
xoxo Tysken


P.s Har ingen aning om varför det helt plötsligt blev kursiv stil och det går inte att ändra så ber om ursäkt för det :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: