Dessidessan

Livet med hjärntumör

Schwimmbad und Schokladenfondue und Laura

Kategori: Allmänt


Tjoho!

Det blev badet igar. Jag och Karola var i alla de olika bassängerna under de tva timmarna vi var där. Jättemysigt och otroligt skönt att bara ligga där i det varma vattnet och prata.
Sa var vi dessutom hemma hos hennes morföräldrar. Hämtade ägg och fick mat. Haha, det var jätteroligt att träffa dem och de verkade lika glada över att träffa mig igen!
Fortsatte bort till Laura och hämtade upp henne. Den tjejen alltsa hon är ju bara för skon. Tillsammans med Karola gjorde vi chokladfondue (dvs smält block choklad som vi doppade olika frukter till) och drack sekt (ungefär champagne-aktigt). Vi kollade massvis pa youtube, jag visade "ich bin ein gummie bear" och sa hörde vi pa lite andra barnvisor pa tyska. Faktiskt ganska sa roligt, trot eller ej....

Idag har vi varit i Dortmund pa shoppingrunda. Jag har äntligen hittat nya gympadojor. Inte vad jag ville ha men de far duga. Ser typ precis ut som mina gamla men de är i läder, som Jimmies pumaskor, och sa har de lite rött pa sig.
Blev dessutom tva klänningar, skulle bara ha en men kunde inte bestämma mig, varav en skall jag ha pa festen vi ska till pa fredag.
Har dessutom snackat jättemycket grammatik med Karola. Har lärt mig en hel del under tagresan när vi ända inte hade nagot annat att göra. Känner dessutom att jag förstar andra sa mycket bättra än förra aret jag var här, en underbar känsla som jag njuter av sa länge jag har kvar den!!!

Har köpt ett tyskt simkort till mobilen idag.
Kan nu ringa hem till fasta nät för 90 öre minuten. Till mobiler för 2,5kr (uppkopplingsavgiften ligger dock pa 7,5) istället för 4,5 för mitt svenska nr. Och alla sms kostar 1,5 kr. Det kanske later som att det ännu är dyrt och ja det är det men det blir fan sa mycket billigare i längden iaf. (Dessutom betalar Karola 2,9 kr för ett sms, mohahaha).
Numret till den är +4915777106166
Sa känner er välkomna att skriva sms iaf!

Nej nu far jag nog ga ned. En av Karolas kusiner kommer snart och skall fika med oss för hon ville träffa mig och kan inte pa fredag när resten av Karolas familj kommer.
AH! Nu plingde det pa dörren..
Ha det bra! Puss

Kommentarer

  • Jimmie säger:

    Är det samma taxa ifall vi skickar/ringer till dig härifrån eller blir det annorlunda? Skulle ju varit bra att veta innan man ruinerar sig själv.. ;)

    Puss puss

    2008-10-02 | 21:59:57

Kommentera inlägget här: