Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mittwoch 3

Kategori: Allmänt

Jävla skit, är så nära att bryta ihop. Vill bara gråta. Jag är en toppstudent, jag har alltid högsta betyg, här är jag inte ens godkänd. Allt är så nytt och så komplicerat och så jobbigt.
Jag har bara god lust att gråta emellanåt på lektionerna.

Igår stannade jag kvar i skolan efter eftermiddagslektionen för att jag var så jävla uppgiven och ville försöka förstå allt nytt och så fanns det inte ens med i min grammatikbok... Satt alltså helt ensam i två timmar, inte en kotte var där förutom jag, och pluggade. Det är ju sjukt!
Spelar ingen roll att det Romain säger är sant, det hjälper mig inte. Han säger att jag har ett bra ordförråd och förstår allt som folk säger. Men vad spelar det för roll när jag inte kan säga en endaste mening korrekt eller göra läxorna?????
Particip 1 och 2 (som det inte står något om i grammatikboken), Konjunktiv 2, adjektivens deklinationer och genetiv - allt är totalt nytt och jag som inte ens kan grunden som ligger till bas för de sakerna.
Fan, vad det tar emot just nu, jag önskar så att jag tar mig upp ur det här träsket snart!!!


Nåja, filmen igår var iaf riktigt bra. Synd att jag inte förstod hela, missade en hel del skämt kände jag. Får väl se den på engelska en annan gång. För, för er som inte vet det så är alla filmer vi ser dubbade och med tysk text.....
Pratade med Mummo också. Det var mysigt att prata av mig om lite...... ♥

Idag har jag haft både förmiddag och eftermiddagslektion.
Sedan jag kom hem har jag egentligen inte gjort något vettigt alls... (Ätit pasta med quattrosås som var väldigt äcklig och inte alls som hemma). Skulle gått och tränat men jag kom inte iväg, allt är för mkt nu så jag är helt utmattad och trött så stannade hemma... Har iaf gjort mina situps........

Nu ska jag försöka plugga lite verb, ren och skär pluggning av ord går än så länge finemang så när de sätter sig blir jag lite gladare!
Ha det. Puss och kram

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det blir bättre.. Du vet ju att du inte ger upp ändå så det är bara att göra ditt bästa!

    2008-10-22 | 22:27:00
  • Jimmie säger:

    det där var jag btw :P

    2008-10-22 | 22:27:41

Kommentera inlägget här: