Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vecka 6 må-fre

Kategori: Allmänt


Tjoho!!
Allt bra med er där hemma?? Jag mår bra, trött bara....

Måndags:
I måndagen gick väldigt fort. Var ute och gick runt ön, en sträcka som tar en timme i riktigt raskt tempo och sån utsikt och fin solnedgång!!! Var och kollade efter arbetskläder/skor i Lindau Park men utan större framgång.
Vi spelade poker på kvällen: Jag, Andrea, Martin, Yann, Aline och Wideline. Jag kom trea, tjänade in ungefähr 25 kr, haha :P
Det var en mysig kväll!

Tisdag:
Mellan förmiddagslektionen och eftermiddagslektionen pratade jag en hel del med både Tåve och Aline i köket. Så härligt att bara kunna sitta och föra ett normalt samtal på tyska i köket och därefter ha en samtal på svenska, härligt med språk!
Det är ännu väldigt svårt med grammatiken i skolan och så men den gör inte längre så att jag blir gråtfärdigt snarare förbannad för att det inte går som jag vill:P
Hade väldigt mkt hemlängtan på kvällen, allra helst eftersom mummo ringde och Jimmie skrev att han saknade mig.. Det var lite jobbigt.... Men men någon gång skulle ju hemlängtan komma också...
Slappade i mitt rum på kvällen, såg Gossip girl, gjorde läxor och chattade med folk. Ibland behöver man lugn och ro helt enkelt...!
Jo, klockan halv två på natten fick jag ett mail ifrån Sporthotell Lorünser (www.loruenser.at) och jag har fått jobb där! Det är ett stort hotell med 75 medarbetare, ligger i Zürs och ja.. Hm, mer kan jag berätta när jag börjat där. Men skönt att slippa tänka mer på jobb...

Onsdag:
Eftermiddagslektionen var riktigt riktigt bra, vi fick önska vad vi ville hålla på med så äntligen fick jag öva mina preteritum och plusquamperfekt-"kunskaper" och dessutom adjektivens komparation. Hann inte med futurum dock men det ska jag nog kunna hinna med innan jag slutar här....!
Det skulle vara skridsko-åkning med skolan på kvällen men vädret (regn) var jättetråkigt. Jag hade tvingat Yann att han skulle följa med så när jag kom hem från skolan satt han i Max och väntade på mig för att fråga om vi verkligen skulle gå. Vi pratade med Martin om det på msn och slutligen efter att ha pratat med massvis med andra så bestämde vi oss för att skita i det. Istället bestämde vi att vi skulle hitta på något senare på kvällen.
Yann och Martin kom alltså senare på kvällen och de två, jag, Aline och Wideline spelade ett kortspel ifrån Schweiz. "Chibre" heter det och är allmänt komplicerat eftersom jag inte riktigt förstår hur man ska tänka. Men man spelar i lag om två och två. Elller ja det går ju att spela två stycken mot varandra eller tre stycken, men med två lag är det tio ggr roligare.
Vi hade jätteroligt och även om jag inte förstår allt då de ofta pratar på franska så tycker jag det är jättemysigt att vara med dem och bara sitta och höra hur franska låter. Tycker det låter så fint, men kan då aldrig lära mig det. (Har dock lärt mig ett par grejer med hjälp av alla här, men inte mkt).
Martin stannade kvar efter att de andra gått och så blev det youtube igen, och SENT! :)

Torsdag:

Skolan först var ganska så komisk. Lira hade sin sista dag men gjorde prov så hon var inte med på vår lektion. Marius är borta den här veckan. Alltså var det jag, Thais och Romain. Haha vilken brokig samling och vad ägnade vi lektionen åt då? Jo, prata om sjukdomar och stress och sånt. Allt mynnade slutligen ut i att vi pratade om mens, haha!
Nej men allvarligt det var riktigt roligt och hela dagen gick åt till att prata, vi gjorde knappt några övningar. Men det kan vara skönt ibland också.
Jag gick sedan till Lindau Park igen. Måste ju hitta ett par svarta byxor som jag kan jobba i och ett par skor. Ett par snygga "kavaj-byxor" för 25€ och ett par låga skor för 24,90€ var vad jag slutligen gick hem med. Förutom ett paket mjölk, gröt och bröd förstås :P
Såg ett Gossip avsnitt, begav mig sedan till skolsporten där vi spelade fotboll, som vanligt! Jag har då aldrig fått så många bollar på mig som jag fick då och så röd som jag var överallt kan bara betyda att killarna inte gör skillnad på om jag är tjej eller kille, både positivt och negativt ;)
Hem, duscha och äta. Yann och Martin kom vid halv nio så spelade vi och Gaylord Chibr igen. Martin och jag vann en gång och Yann och Gaylord en gång....
Hade glömt läxorna så det blev att göra dem efter att de gått, alltså blev det återigen sent.....

Fredag:
Imorse var det riktigt segt att komma upp, hade en jättebra dröm men självklart försvann den ju 07.42 när väckarklockan ringde. Yoghurt och te, mumma för tösen. Skolan gick sådär. Blev lite förbannad på grammatiken. Vad som är logiskt på svenska är totalologiskt på tyska och det är väldigt svårt att sätta sig in i så blev lite irriterande när jag hade fel hela tiden på en övning imorse. Men det kändes bättre efter provet som vi gjorde (har inte gjort prov nu på väldigt länge, vi ska ju egentligen göra det varja fredag) eftersom jag fick 26/30p. =)
Vart och handlat med Gaylord och Aline. Ikväll blir det disco, vi är 16pers som åker, kan nog bli riktigt roligt. Men nu är jag vråltrött så om jag ska orka kvällen får jag nog ta och gå och lägga mig och sova.

Men ni får väl ha det så bra där hemma!! Saknar er! Pussar och Kramar ifrån eran Desireé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: