Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vecka 5

Kategori: Allmänt

Oj, men herregud, redan en vecka sedan jag skrev sist, tiden går alldeles för fort här. Jag vill lära mig tyska här längre och är så ledsen för att jag inte tog 13veckor för herregud vad bra skolan är och vad jag har kul med folk.....!

Kommer inte ihåg allt jag gjorde på alla dagar men ska försöka berätta så gott jag kan iaf.

Söndag: Var hemma och tog de lugnt, pratade med massvis med folk på msn =)

Måndag:

Skolan och storhandlade. Hade inte handlat sedan tisdagen veckan innan så hade ingen mat alls. Men det var väl inte så konstigt heller att jag inte handlat något, hade ju arbetsintervjuer och allt möjligt förra veckan och så var lördagen röd dag så allt var stängt. Så ja det blev stor-stor-handel!
Men sen då? Minns ej....
Vi fick två nya i vår klass. Thais från Venezuela och Marius från Rumänien.

Tisdag:
Skolan kändes otroligt lång, var hemma och åt och fixade lite mellan förmiddag och eftermiddagslektionerna. Men den dagen kommer jag mest ihåg för att jag blev dissad, totaldissad av fransmannen. Så var lite ledsen då i fredags. Stannade på mitt rum och såg Mulan 2.. :P

Onsdag:
Förmiddag och eftermiddaglektion. Hem, fort byta om och sen gick vi till skolan och mötte upp massvis med människor. Vi skulle nämligen ha Kartoffelparty- Potatisfest. Vi gick ned till stranden, gjorde en eld, grillade potatis, värmde "glögg" och åt kastanjer. Den kvällen fick jag väldigt bra kontakt med Martin, en 19årig schweizare. Han är riktigt härlig och han har hela sitt liv planerat fram till om två år. Haha så roligt att prata med honom!
Myskvällen varade hela kvällen, blev lagom onykter av glöggen så världen var bra :)

Torsdag

Förmiddagslektioner och sedan åka iväg till Zürs och Lech där jag hade arbetsintervjuer. En gick bra och en gick inte bra. Har inte bestämt mig vilket jobb jag vill ha, ska prata med mamma och jonas ikväll så får vi se vad vi kommer fram till, därför skriver jag inget om jobben nu.
Kom hem sent och hittade alla i vardagsrummet där de antingen spelade poker eller hade chokladfondue, alltså smält choklad och så massvis med frukt som man doppar i chokladen, smaskens!
Njöt av att ha Vanessa här en sist dag......

Fredag
Först skola, Nadjas sista dag... Tråk. Dessutom åkte ju Vanessa direkt efter skolan. Min rumskamrat alltså.. Grät ett par tårar......
Hanlade ett linne till kvällen och lite mat inför helgen i Lindau park. Åkte sedan iväg på ytterligare en arbetsintervju i Dornbirn. Fick vänta i 45min innan mannen, som jag skulle träffa, hämtade mig... Han var trevlig..
Kom hem lite senare än jag hade räknat med på grund av förseningen med mötet. Fick äta, duscha och fixa mig iordning i all hast för sedan åkte jag, Wideline, Christelle, Bellan, Laura och Aurelie till ett disco i Friedrichhafen. Shit, vad kul det var!! Bra musik, lagom nivå, kul att kolla på folk, billiga drinkar och bra sällskap. Klockan halv fem var vi åter tillbaka i Max, trötta men glada. Oförglömlig kväll och vi åker nog dit nästa vecka också :)

Lördag
Vaknade av ett sms klockan halv tio. Martin som svarade på vad jag skrivit föregående kväll. Kunde inte somna om så det var bara att stiga upp. Skulle äta god frukost med Bella men brödrosten hade fått ben och sprungit iväg så det blev torra mackor och lite ägg.
Tillsammans med Max och Andrea gick vi bort till tågstationen där vi mötte upp med Yann, Martin och Staffan. Vi sju åkte till Oberstaufen och badade i ett badhus med jättemånga olika bassänger. Eftersom vi inte var så många hängde vi ihop allihop och jag hade jätteroligt. Mysigt, alla pratade med alla och ja, även det en oförglömlig dag.

Kom hem runt halv sex, satte mig vid datorn en stund innan jag en timme senare gick med Max, Andrea, Ellie och Lisa till en restaurang. Yann, Staffan och Martin var också där. Allihop gick vi sedan och kollade in tivolit som är här nu ett par dagar på grund utav att det är marknad här i Lindau. Men tivolit var en besvikelse... Åkte dock en karusell med Martin, jag som inte åkt någon annan karusell än bergochdalbana sedan jag vet inte när, blev väldigt yr i bollen men det var kul..!
Vidare till Coco Loco, satt där och pratade ett tag om allt möjligt men mest om sex, haha ett väldigt roligt samtalsämne med de 4 grabbar jag var där med. Haha, skrattade så jag grät!
Gick hem med Martin som hade sin cykel vid Max. Han stannade en stund och vi såg bland annat på the dead terrorist på youtube. Han kan den utantill! Vi försökte dessutom hitta någon snygg fransk sångare men insåg till slut att de inte fanns någon som skulle falla mig i smaken.. Pratade och skrattade, det gjorde vi iaf och vi har nog lite hemlisar nu... Haha!

Jo både Aurelie och Céline har åkt nu också och vad jag vet har det inte kommit någon ny hit till Max så det försvinner mer och mer folk hela tiden.. :/

Söndag
Idag är det fardag, känns lite konstigt att inte vara hemma hos mummo och moffa idag och inte träffa pappa. Men sånt är livet.. Pappa har tydligen träffat någon också, är jättenyfiken....
Har sovit länge idag, och så har jag gått runt lite på marknaden här i Lindau. Gått en promenix i löven och bara tagit det lugnt...

Nu har jag uppdaterat och jag ska försöka göra det oftare så att inte inläggen blir så långa och så oorganiserade men det är svårt för det finns så mkt jag vill göra här och så många jag vill umgås med..

Ha de bra där hemma! pUss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: