Dessidessan

Livet med hjärntumör

Onsdag v.7

Kategori: Allmänt


Tjoho!

Här har ni en gravid Desireé. Nee inte direkt, eller verkligen inte. Men min mage ser ut som om jag skulle kunna vara gravid. Är så otroligt mätt och magen är så otroligt svullen.
Det är nämligen så att vi har ätit på Restaurang ikväll. "All u can eat". Man fick beställa en rätt först och så när man ätit upp den kunde man få beställa en ny och så fortsätter det tills man inte orkar mer. Det fanns dessutom säkert 50 rätter att välja mellan fördelat i pastarätter, pizza, mexikanska rätter och asiatiska rätter. Först tog jag en pasta, sedan blev det en mexikansk rätt och sist blev det en pizza. Rätterna var inte så stora men riktigt mättande. Smackade även två av Alines tre rätter och en av Martin och en av Yann. Alltså åt jag ikväll sammanlagt 7 olika rätter. Dessutom kostade hela köret bara 7,77€ plus dryck då men iaf!
Hade jättetrevligt med Staffan, Bella, Sofie, Sophie, Lisa, Anna, Aline, Martin och Yann!
Dessutom spelade vi ju Chibr både på tågresan dit och tillbaka.. Blev dessutom ytterligare lite mer Chibr här i mitt rum när vi kom tillbaka. Men då spelade Céline med oss istället för Aline. Jag hade otroligt mkt tur. Man spelar till 1000 poäng och det slöt med att jag och Yann vann med över 1000 p mot 600.. :P Martin var inte glad!

Har ju dessutom vart i skolan idag... Försökt mig på passiv idag igen men, icke sa nicke, det går inte att förstå!
Eftermiddagslektionen innehöll brevskrivning och läsförståelse/grammatikkontroll. Den sistnämnda övningen fick jag en likadan av andra veckan jag var här(fast med andra svar såklart). Det gick skit! Den här gången gick det dubbelt så bra! Fortfarande inte bra, men kändes ändå helt okey att det den här gången gick så mkt bättre.
Hade dessutom mitt längsta samtal med Romain sedan han dissade mig för två, eller om det var tre, veckor sedan... Tycker jag är lite komiskt. Men men så kan det vara ibland! Man kan inte vara kompis med allt och alla, tyvärr...

Fick ett kort idag också ifrån mummo. Hon hade skickat ett vykort som är en adventskalender, riktigt söt, och så ett tidningsurklipp av Emilia. "Vi i ettan"-bild. Saknar de där hemma, fick lite hemlängtan!
Dessutom fått ett mail av Carro som även det gjorde så att jag fick hemlängtan.. Suck....
Har iaf hört av Micke Nickandet, han har det bra i Japan!


Neee hu, vad sent det blev helt plötsligt, får nog ta och lägga mig.. Sov så gott hörreni! Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: