Dessidessan

Livet med hjärntumör

Det händer en när Karola är här...

Kategori: Allmänt

Igår var hon ju då med i skolan. På teckenspråket, som sög som vanligt, och på naturkunskapen. Hon förstår ju inte så mkt men hon verkar finna sig i allt ändå.

Sedan hade de(tyskarna) stadsvandring. Så jag gick lite på stan på Alex och hann hem en stund för att fixa lite innan jag plockade upp Karola vid Österport och hon och jag tillsammans med Gustav, Henning, Paul och Martin begav oss till ÖB och Atterdags för att hitta näsdukar till Karolas förkylda näsa.

Därefter blev det till en fotbollsplan och spela fotboll med Ricard och hans kompis. Otroligt länge sen jag spelade fotboll utanför skolans murar. Men det var befriande på något vis. Kunde man busa med tyskarna utan att behöva tänka på att prata.

Mat, typiskt svenskt- Köttbullar!
Som Karola tyckte om väldigt mycket. Därefter tog jag en powernap medan hon läsa lite i sin "svenkabok". Hon kan säga:
Jag heter Karola, jag kommer från Tyskland, jag är sjutton år och så alla veckodagarna.
Men jag måste erkänna att det hela läter väldigt roligt!

Plockade upp Gustav vid bingan vid sju och så stack vi ned och åt lite glass på hamnen för att sedan åka bort till fotbollsplanen vid brandstationen där vi såg på Korpenfotboll!

Hem igen. Såg på Kickin' it old school. En helt okey film måste jag säga, iaf för mig som älskar dansfilmer. =)
Och så äntligen SOVA!


Jag tror förresten att jag har pratat i sömnen i natt. Jag drömde att jag pratade med någon och sen tyckte jag att jag vaknade av min egen röst och så hörde jag Karola fråga: Vad säger du?
Men jag låtsades sova och somnade väl om på tio sekunder. Lite pinsamt!


*J* You´re my heart, you´re my soul, I keep it shining everywhere I go!

Kommentarer

  • Dessidessan säger:

    Man kan ju tro att jag har dyslexi.. Saknas ord här och var i mitt inlägg. Exempelvis i titeln. Ber om ursäkt för det!

    2008-05-20 | 14:19:31
    Bloggadress: http://dessidessan.blogg.se
  • Jimmie säger:

    Du hann före mig ju :)
    tänkte klaga lite på din kassa svenska men du slog mig :)
    kyssar! :D

    2008-05-21 | 22:06:35

Kommentera inlägget här: